کد خبر: ۲۷۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶ 04 August 2016
صلح و سازش بین 2 تیره از طایفه مرادزهی با تلاش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق، سپاه سلمان استان و فرمانداری خاش چهارشنبه شب برقرار شد.
بر پایه این گزارش مدیر واحد قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در این نشست گفت: حل اختلافات با حضور علما و ریش سفیدان در همان مرحله نخست سبب عدم تسری به قوم، قبیله و دوری از تعصبات می شود.
حسین قاسمی پدیده زشت طعنه زدن پس از صلح و آشتی را بسیار ناپسند و قبیح عنوان و تداوم صلح، برادری و اخوت بین طوایف را خواستار شد.
معاون فرهنگی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق نیز گفت: صلح و آشتی این 2 تیره در سایه تعامل و با تلاش عبدالعزیز مرادزهی سرطایفه مرادزهی درخاش ایجاد شده است.
سرهنگ پاسدار محسن اکبری با اشاره به اینکه درگیری این 2 تیره بر سر مسائل جزیی پیش آمده، اظهار داشت: معتمدان و ریش سفیدان همان ابتدای امر باید از ایجاد درگیری و کدورت بین جوانان جلوگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه در نزاع های طایفه ای جنگ و درگیری به سایر بازماندگان به ارث می رسد، تصریح کرد: بزرگان و ریش سفیدان از این نزاع ها جلوگیری کنند و نگذارند آتش آن روشن بماند.
معاون فرهنگی قرارگاه قدس سپاه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ایجاد ناامنی منطقه را از پیشرفت و آبادانی دور می کند اضافه کرد: دامن زدن به اختلافات به ضرر منطقه و بیکاری بیشتر جوانان خواهد بود.
عبدالعزیز مرادزهی سرطایفه مرادزهی در خاش نیز گفت: رشد و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای وحدت، اتحاد و انسجام بین طوایف است.
وی با تقدیر و تشکر از بانیان این صلح بر پایبندی بر عهدی که بستند تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در پی ایجاد نزاع بین 2 نفر از بزرگان طایفه مرادزهی این موضوع به لایه های اجتماعی انتقال و ایجاد کدورت و درگیری فیزیکی بین وابستگان طرفین در خاش شده بود.
این گزارش می افزاید: با هماهنگی مسئولان قرارگاه قدس و سپاه سلمان استان نشستی با طرفین برگزار و آنان متعهد شدند اختلاف ایجاد شده بین وابستگان خود را ظرف مدت حدود 10 روز با مردم داری و برگزاری نشست های شریعت حل و فصل کنند.
بعد از قرائت دعا توسط مولوی حافظ عبدالخالق مرادزهی اعضای طایفه یکدیگر را در آغوش گرفتند و پیمان اخوت و برادری بستند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار