کد خبر: ۲۷۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 06 August 2016


فرماندار اشتهارد از اجرای طرح ضربتی بازرسی از واحدهای صنفی به ویژه تولید و عرضه‌کنندگان مواد غذایی در این شهرستان خبر داد.

ابوالفضل اینانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: تولید و عرضه مواد غذایی به ویژه فراورده‌های خام دامی باید طبق قوانین کشور انجام شده و تخلف از این قوانین قابل چشم‌پوشی نیست.

وی افزود: علت این است که کوچک‌ترین غفلتی در این حوزه، سلامت مردم و جامعه را با خطر جدی روبه‌رو می‌کند.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان اشتهارد تصریح کرد: به عنوان نمونه در روزهای اخیر گزارشی دریافت کردیم مبنی بر اینکه در یک واحد تولید و عرضه مواد پروتئینی، مقادیر قابل توجهی مرغ منجمد وارد شده که نحوه نگهداری و عرضه آنها بهداشتی نیست.

اینانلو گفت: بلافاصله ماموران نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و اداره دامپزشکی اشتهارد وارد عمل شده و در بازرسی از این واحد که در شهرک صنعتی اشتهارد فعال است، مقادیر بسیار زیادی گوشت مرغ که به صورت غیربهداشتی نگهداری می‌شد را کشف کردند.

وی بیان داشت: در تحقیقات ماموران مشخص شد که افراد سودجو مرغ‌های منجمد تاریخ مصرف گذشته را یخ‌زدایی کرده و قصد دارند با بسته‌بندی جدید و با عنوان مرغ کشتار روز به بازار عرضه کنند.

فرماندار اشتهارد افزود: در این بازرسی بیش از شش تن گوشت مرغ که به صورت غیربهداشتی نگهداری می‌شد،‌ کشف و ضبط شد و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی پرونده این تخلف را در دستور کار خود دارند.

اینانلو با تاکید بر ضرورت نظارت جدی بر نحوه تولید و عرضه مواد غذایی گفت: در همین راستا طرح ضربتی بازرسی از واحدهای صنفی فعال در این حوزه از روز گذشته در شهرستان اشتهارد آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در این طرح نهادهای بازرسی و نظارتی، اتحادیه‌ها و دستگاه‌های زیربط مشارکت دارند و به طور قطع در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلفی، با افراد متخلف برخورد قاطع قانونی خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار