مشارکت پزشکان اردبیلی در جمع آوری زباله های فندقلو
مشارکت جمعی از جامعه پزشکی استان اردبیل در پاک سازی منطقه نمونه گردشگری فندقلو بازتاب جالب توجهی در برخی شبکه های اجتماعی داشته است و توانست توجه بخشی از افکار عمومی اردبیل را به خود جلب کند. به گونه ای که موافقان و منتقدان این حرکت به بیان نظرات خود پرداختند.
کد خبر: ۲۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 25 April 2015

مشارکت یک روزه پزشکان اردبیلی دوست دار محیط زیست در پاکسازی سایت گردشگری فندقلو ، بازتاب جالب توجهی در برخی شبکه های اجتماعی داشته است.

به گزارش تابناک اردبیل، پیش از ظهر جمعه گذشته جمعی از جامعه پزشکی با همکاری "انجمن رفتگران طبیعت استان اردبیل" برای گرامیداشت هفته سلامت ، در پاک سازی منطقه نمونه گردشگری فندقلو مشارکت کردند.

اما نکته جالب و غیر منتظره آن بود که انتشار این خبر و عکس هایی از این همایش زیست محیطی، بازتاب قابل توجهی در افکار عمومی اردبیل و به ویژه در شبکه های اجتماعی داشته است.

گویا برای عده ای از مردم اردبیل و برخی از فعالان شبکه های اجتماعی سخت بود که باور کنند پزشکان به غیر از پول درآوردن و رسیدگی به تفریح و خانواده ، وقت رسیدگی به اموری مانند پاکسازی محیط زیست را پیدا کنند.

اعضای برخی از گروه های وایبری و تلگرامی نوشتند اگر پزشکان اردبیلی واقعا دلشان برای محیط زیست می سوزد بهتر است دست از مسابقه ویلاسازی در حیران و گیلده و ... بردارند.

عده ای هم معتقد بودند هر کس باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد و پزشکان بجای آنکه وقت خود را صرف پاکسازی زباله کنند ، بهتر است این وقت را به حضور در مناطق محروم و مداوای رایگان بیماران اختصاص دهند.

برخی هم نوشتند از آنجایی که فندقلو دارد از بوته و درخت پاکسازی می شود ، ای کاش پزشکان پاکسازی زباله را به دیگران بسپارند و بخشی از هزینه احیای فندقلو را متقبل شوند.

در مقابل موافقان معتقد هستند داشتن اوقات فراغت نیاز و حق طبیعی هر انسانی است و هر کسی مختار است که از اوقات فراغتش چگونه استفاده کند. آنها می گویند اگر از این جنبه نگاه کنیم که پزشکان اوقات فراغتشان را صرف یک کار مفید و نمادین کرده اند قضیه فرق می کند.

به گزارش تابناک، شاید حق با گروه دوم باشد چون همین که پزشکان اردبیلی توانسته اند با مشارکت نمادین خود در جمع آوری زباله های فندقلو ، نگاه بخشی از جامعه را به این موضوع جلب کنند و بحث ها حتی به شبکه های اجتماعی کشیده شوند، باید گفت کار فرهنگی موفقی انجام داده اند.

مشارکت پزشکان اردبیلی در جمع آوری زباله های فندقلو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار