مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: سالانه حدود 50 هزار تن فرآورده‌های گوشتی غیر قابل مصرف در استان ضبط شده و از دسترس مردم خارج می‌شود.
کد خبر: ۲۷۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 08 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، مجید روحانی‌نژاد در خصوص رعایت نکات بهداشتی در اماکن عرضه فرآورده‌های دامی، عنوان کرد: برای مثال گوشت باید در حضور خود خریدار چرخ شود و در صورت مشاهده از گوشت از پیش چرخ‌شده با فروشندگان برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر خریداری گوشت از فروشگاه‌های معتبر خاطرنشان کرد: گاهی بعضی از فروشگاه‌ها گوشت چرخ‌کرده را با قیمتی پایینی به فروش می‌رسانند ولی این به دلیل افزودن سنگدان‌ها به گوشت است هر چند مصرف سنگدان‌ها مشکلی ندارد و بهداشتی است.

روحانی‌نژاد در خصوص بازه زمانی بازرسی از مغازه‌های گوشت یادآور شد: هیچ بازه زمانی خاص و ثابتی برای بازرسی از مغازه‌ها وجود ندارد و بازرسی به صورت تصادفی و در ساعات مختلفی از روز انجام می‌شود اما میزان بازرسی از واحدهایی که تخلف داشته باشند یا مشکوک به تخلف باشند به قدری زیاد و بافاصله زمانی کم انجام می‌شود تا از عدم تخلف اطمینان حاصل شود و یا واحد مورد نظر پلمپ شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی الگوی کل کشور در سلامت گوشت و فرآورده‌های گوشتی است، عنوان کرد: این میزان مشکلات و تخلفات به صورت نسبی است اما استان به دلیل سخت‌گیری‌ها و نظارت‌های بسیار بر روی واحدهای فروش و کشتارگاه‌ها بیشترین سلامت گوشت در کشور را دارد.

روحانی‌نژاد ادامه داد: 30 میلیون راس دام بومی و غیر بومی در استان وجود دارد که 50 درصد دام‌ها به روش سنتی پرورش می‌یابند

وی با اشاره به پلمپ 20 مغازه در سال گذشته افزود: کشف این مغازه‌ها توسط بازرسین سازمان و اطلاع رسانی مردم است.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار