مدیر بیمارستان فاطمه الزهرا(س) مهریز از پیشرفت 45 درصدی طرح توسعه این بیمارستان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 10 August 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدرسول محسن‌زاده،  در نشستی خبری از پیشرفت 45 درصدی طرح توسعه بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهریز خبر داد و اظهار داشت: طرح توسعه بیمارستان مهریز در چهار طبقه به مساحت تقریبی 8 هزار مترمربع به همت خیران در حال ساخت است.

وی عنوان کرد: بخش‌های مختلف این بیمارستان شامل اتاق عمل با هشت اتاق عمل جراحی تخصصی و فوق تخصصی، اتاق‌های زایمان، VIP ،POST CCU، CCU ،POST ICU ،ICU و بخش‌های بستری است.

محسن‌زاده با بیان اینکه تاکنون بیش از 40 میلیارد ریال برای اجرای طرح توسعه این بیمارستان هزینه شده است، افزود: 90 درصد از هزینه طرح توسعه را تاکنون خیران مهریزی اهدا کرده‌اند که امیدواریم به همت مسؤولان وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و دیگر مسؤولان استان و شهرستان بتوانیم با تأمین اعتبار لازم، شاهد تکمیل طرح توسعه باشیم.

مدیر بیمارستان فاطمه الزهرا(س) مهریز همچنین از افزایش پنج برابری پذیرش بیماران سونوگرافی در این بیمارستان خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در زمینه تجهیز بخش رادیولوژی به دستگاه‌های پیشرفته و به روز و جذب پزشکان متخصص، آمار پذیرش این بخش به پنج برابر رسید.

محسن‌زاده با بیان اینکه با خرید یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال به مبلغ 5 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و یک دستگاه سونوگرافی به مبلغ یک میلیارد و 32 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی این بخش قادر به پاسخگویی به مراجعان در زمینه انواع گرافی‌ها و انواع سونوگرافی‌ها است، خاطرنشان کرد: در قسمت سونوگرافی دو پزشک مرد و زن فعالیت می‌کنند که سه روز ابتدای هفته در شیفت صبح پزشک زن و سه روز آخر هفته در شیفت صبح پزشک مرد بیماران را ویزیت می‌کند.

وی ادامه داد: این امر سبب شده این بخش پذیرای بیماران مهمان از شهرهای همجوار و جنوبی کشور نیز باشد و در حال حاضر 20 درصد مراجعین از مرکز استان برای انجام سونوگرافی مراجعه می‌کنند.

محسن‌زاده با اشاره به افتخارات بخش زایمان این بیمارستان نیز گفت: با تلاش و انگیزه بالای کارکنان بخش مامایی، این بیمارستان موفق به کسب رتبه نمونه کشوری در زمینه اجرای دستور‌العمل‌های زایمان طبیعی در طرح تحول نظام سلامت شد، همچنین این بخش به عنوان مجری برتر طرح ارتقاء سلامت مادر و نوزاد نیز انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه آمار بستری غیر زایمانی این بخش در سه ماهه اول سال گذشته 91 نفر بوده و این آمار در مدت مشابه سال 95 به 142 نفر رسیده است، تصریح کرد: درصد زایمان‌هایی که به صورت سزارین انجام شده در سه ماهه اول سال گذشته، 26.12 درصد بوده که آین آمار در مدت مشابه سال جاری به 21.3 درصد کاهش یافته است.

مدیر بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) مهریز همچنین به فعالت‌های بخش دیالیز بیمارستان اشاره و عنوان کرد: این بخش با داشتن شش تخت و شش دستگاه دیالیز فعال و دو تخت و دو دستگاه رزرو، ماهانه پذیرای 30 بیمار است که 13 درصد از این بیماران، مهمانانی هستند که از استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند.

وی از ویژگی‌های این بخش را پذیرش بیمارانی دانست که از مرکز استان به علت کمبود تخت اعزام می‌شوند.

محسن‌زاده بیان داشت: افزایش نیاز بیمارانی که دارای نارسایی کلیوی هستند به خدمات درمانی، مسؤولان را به فکر توسعه این بخش انداخته و در صدد توسعه فیزیکی بیمارستان هستند تا آمادگی‌های لازم را برای پاسخگویی به بیماران شهرستان فراهم کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار