شهردار قزوین در نشست پایلوت بین‌المللی نظارت و گزارش شاخصهای محیطی شهری قزوین گفت: تغییرنگاه ناشناخته بین المللی به شهرهای ایران و استفاده ازظرفیت توسعه پایدار شهری مهم ترین هدف این طرح است.
کد خبر: ۲۷۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶ 10 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری مهر، مسعود نصرتی شهردار قزوین و رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی در نشست خبری پایلوت بین‌المللی نظارت و گزارش شاخص‌های محیطی - شهری SDG شهر قزوین با اشاره به موفقیت شهر قزوین در تهیه سند ۲۱ محلی اسکان بشر سازمان ملل متحد به صورت پایلوت، همچنین تهیه و تدوین نخستین سند ۲۱ در کشور، گفت: قزوین در تهیه و تدوین سند SDG (اهداف توسعه پایدار جهانی) نیز موفق ظاهر شد.

نصرتی با ابراز خرسندی از اجرای تلفیقی برنامه های CPI و یونپ در قزوین، اظهار کرد: اجرای هم زمان برنامه های CPI و یونپ در شهر قزوین نیازمند حمایت‎های ملی و بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۱۲ تدوین برنامه جهانی CPI یا ابتکار عمل شکوفایی شهری در دستور کار برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد قرار گرفته است، اظهار کرد: اجرای این برنامه جهانی می تواند روند رشد و توسعه قزوین را سرعت ببخشد و قزوین را در رسیدن به جایگاه مطلوب خود یاری رساند.

به گفته شهردار قزوین، این شهر از میان ۶۴ شهر از ۳۸ کشور جهان با حمایت معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان شهر پایلوت برنامه شکوفایی شهری انتخاب شد.

نصرتی ضمن یادآوری این موضوع که مسئله شهر قزوین نیست، بلکه تلاش و جایگاه ملی ایران در سطح دنیا مطرح است، خاطر نشان کرد: از جمله اهدافی که در اجرای این طرح پیگیری می کنیم، تغییر نگاه ناشناخته بین المللی به شهرهای ایران و استفاده از ظرفیت و پتانسیل بین المللی برای توسعه پایدار شهری به عنوان مهم ترین هدف در این طرح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار