مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار مرکزی اعلام کرد؛
تابناک: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به اهمیت توسعه پیش دبستانی اعلام کرد در سال گذشته 54 درصد و در امسال 70 درصد آموزش پیش دبستانی در استان توسعه یافته است.
کد خبر: ۲۷۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 11 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، غلامرضا فتح آبادی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار مرکزی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت گسترش پیش دبستانی اظهار داشت: با توجه به اهمیت دوره پیش دبستانی در فرآیند علمی آموزی دانش آموزان باید تلاش شود این دوره با کیفیت هرچه بیشتر برگزار شود و حتی جایگاه این دوره در تدوین برنامه ششم توسعه روشن گردد.

وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به اثر گذاری این دوره در سال‌های بعد تحصیلی دانش آموزان بهتر است تا دوره پیش دبستانی در برنامه رسمی آموزش و پرورش قرار گیرد.

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به تاثیرپذیری نونهالان در این سن گفت: نونهالان پیش دبستانی به لحاظ سنی تاثیر پذیری بالایی دارند و بستر فعالیت‌های آموزشی در این دوره می‌تواند نهادینه شود لذا آموزش و پرورش از این دوره باید کمال استفاده را داشته باشد‌.

فتح آبادی خاطرنشان کرد: ما به گسترش پیش دبستانی تاکید داریم و در صدد ایجاد این پوشش هستیم در سال 94 حدود 54 درصد پوشش در سطح استان داشتیم و در حال حاظر در استان به بالای 70 درصد رسیده است.

وی با اشاره به توزیع توسعه پیش دبستانی در سطح شهرستان‌های استان گفت: این توزیع در سطح شهرستان‌ها متعادل نیست به طور مثال در محلات این پوشش 92 درصد و در شازند و زرندیه 36 درصد است لذا سعی داریم تا برنامه ریزی داشته باشیم که این پوشش در سطح مناطق متعادل شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: از طرفی توانمند سازی مربیان آموزشی پیش دبستانی حائز اهمیت است و باید در این راستا دستگاه‌ها مرتبط با آموزش و پرورش اقدامات لازم را انجام دهند.

فتح آبادی در رابطه با رویکرد پیش دبستانی‌ها افزود: در کل کشور پیش دبستانی‌ها بیشتر رویکرد غیر دولتی دارند و در حال حاضر سعی داریم در مناطق محروم پیش دبستانی‌ها رویکرد دولتی داشته باشند که در این راستا آموزش و پرورش در ادارات باید بومی عمل کنند که بتوانیم پوشش را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار