از آغاز کار دولت تدبیر وامید منهای اعتبارات دهیاری‌ها و کمک‌های سازمان شهرداری‌ها به لومار، 480 میلیارد ریال به این شهرستان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۲۷۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 14 August 2016

شهرستان «سیروان» درمهرماه 1391 با ابلاغ هیئت وزیران متولد شد و دارای دو بخش کارزان و مرکزی و 4 دهستان کارزان، زنگوان، لومار و رودبار است.


این آرام خفته در بستر سیمره تا شهرستان شدن به معنای واقعی فاصله دارد، به ورودی شهر که می‌رسی منطقه اداری تازه‌تاسیس که قرار است تمام ادارات شهرستان در آن مستقر شوند ابتکاری نو به نظر می‌رسد.


بلوار امام خمینی(ره)، شهر که در حال آسفالت است از کارهای خوبی است که برای آن کار شده و از روستای «ورگچ» که می‌گذری به تنگه‌ی سازبن می‌رسی، جایی که قرار است پمپاژ بزرگ دشت سیروان انجام شود و 3 هزار از اراضی دشت سیروان را مشروب سازد.


سایت الگویی کشت پسته در منطقه‌ی «بان‌واز» از جمله فعالیت‌هایی است که نشان می‌دهد، اینجا خاک هست، آب هست، پس می‌توان تولید کرد.


به گزارش تابناک ایلام؛«مراد یگانه» در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: رسالت بزرگ خبرنگاران به عنوان وجدان بیدار جامعه و حلقه ارتباطی وثیق بین نظام و مردم روشنگری و اطلاع‌رسانی مستمر است.


وی نقد مشفقانه را بستر رشد جامعه و توسعه‌ی همه‌جانبه عنوان کرد و گفت:اگر جریان آزاد اطلاعات وجود داشته باشد دیگر خبری از فساد نیست و عرصه‌ی اجتماع و اقتصاد شفاف خواهد بود و رسالت اهل قلم این است که در این عرصه بدون تعصب رسالت حرفه‌ای خود را به انجام برسانند و همواره جانب حق و عدالت را بگیرند.


فرماندار سیروان حفظ سرمایه‌های اجتماعی را از دیگر کارکردهای رسانه‌ها دانست و گفت: دولت تدبیر  و امید ثابت کرده که پذیرای نقد و انتقادات است چون معتقد است بدون انتقاد پیشرفتی حاصل نخواهد شد و هر مسئول در هر جایگاهی باید به خبرنگاران در انجام رسالت خود یعنی اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع کمک کند.


یگانه ادامه د اد: انتظار دولت از رسانه تزریق امید به جامعه در راستای مصالح ملی در کنار نقد مشفقانه و بیان نقاط قوت و پرداختن به مشکلات است.


وی با بیان اینکه متاسفانه برخی در قضاوت درباره‌ی خدمات دولت تدبیر و امید بی‌انصافی می‌کنند،  تصریح کرد: دولت در حال فعالیت برای آماده کردن زمینه‌ی لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است که در این عرصه باید به برجام هم گوشه‌ی چشمی داشته باشیم.


فرماندار سیروان ادامه داد: امروز ثبات اقتصادی خاصی بر جامعه حاکم است و دولت نقشه راه درمان اقتصاد بیمار جامعه را پیدا کرده و در حال جهش اقتصادی است.


یگانه در تشریح خدمات 3 ساله دولت تدبیر و امید در سیروان اظهار کرد: از آغاز کار دولت تدبیر  وامید منهای اعتبارات دهیاری‌ها و کمک‌های سازمان شهرداری‌ها به لومار،   480 میلیارد ریال به این شهرستان اختصاص یافته است.


وی درباره‌ی کارهای انجام شده در بخش راه گفت: 7 کیلومتر از جاده قاضی‌خان – بدره و تکمیل پل بزرگ آن به طول 120 متر آسفالت شده و 5 کیلومتر از مسیر باقی مانده که به پیمانکار واگذار شده و امیدواریم در دو سه ماه اول سال 1396 به بهره‌برداری برسد.


فرماندار سیروان با بیان اینکه آماده‌سازی و شن‌ریزی 4 کیلومتر از جاده‌ی چشمه ماهی انجام شده و عملیات تکمیل 1 کیلومتر از مسیر باقی‌مانده امسال آغاز خواهد شد، تصریح کرد: 4 کیلومتر ازراه چرمین - هلسم انجام شده و عملیات 4 کیلومتر باقی مانده شروع خواهد شد.


یگانه تعریض راه اصلی لومار – ایلام را از دیگر خدمات دولت در سیروان نام برد و تصریح کرد:60 دهنه پل این مسیر تعریض شده و امسال شاهد تعریض و آسفالت 10 کیلومتر از این مسیر خواهیم بود.


وی با بیان اینکه آسفالت راه روستایی «نثار» به طول 10 کیلومتر، احداث و تکمیل واریانت سفیدخانی از دیگر خدمات انجام شده است، گفت:هم‌اکنون آسفالت مسیر «سراب‌کلان» به «حسن گاوداری» در دست پیمان است.


فرماندار سیروان درباره‌ی کارهای انجام گرفته در بخش کشاورزی گفت: احداث ایستگاه پمپاژ باغات لومار به مساحت 70 هکتار با اشتغال‌زایی 100 نفر ، احداث ایستگاه پمپاژ دشت سیروان که 3 هزار از اراضی دشت سیروان را مشروب می‌سازد و هم اکنون دارای 30 درصد پیشرفت فیزکی است و تکمیل آن 70 تا 80 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد و مزایای یک سد مهم را دارا است.


یگانه احداث مرکز خرید محصولات کشاورزی و احداث بیش از 30 کانال کشاورزی را از دیگر فعالیت‌های انجام گرفته در این بخش عنوان کرد و گفت: احداث نهالستان با ظرفیت 90 هزار اصله نهال ، انجام 600 هکتار جنگل‌کاری در کوه‌های چرمین، قلارنگ و بانکول و احداث پارک و درختکاری 65 هکتاری ر ورودی شهر هم از فعالیت‌‎های انجام شده از آغاز دولت تدبیر و امید در این شهرستان است.


وی در تشریح خدمات بخش بهداشت و درمان گفت: احداث ساختمان اورژانس شهرستان و تجهیز کامل آن، تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت شهرستان، احداث ساختمان جدید مرکز درمانی گوراب، راه‌اندازی بخش دیالیز شهرستان، راه‌اندازی رادیولوژی در کارزان، راه‌اندازی آزمایشگاه لومار با تمام تجهیزات، استقرار پزشک در تمام مراکز بهداشتی درمانی شهرستان و راه‌اندازی رادیولوژی شبانه‌روزی لومار از جمله این فعالیت‌ها بوده است.


فرماندار سیروان به انجام بیش از 70 فعالیت شاخص در بخش‌های مختلف راه، کشاورزی، منابع طبیعی، امور عشایری، بخش صنعت، ارتباطات، زیرساخت‌های اداری، آموزش، برق، صدا و سیما، گازرسانی، فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان، آب، عمران روستایی، عمران شهری، بهداشت و درمان اشاره کرد که منتشر خواهد شد./م



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار