مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان گفت: خیرین مدرسه ساز همدان از سال 77 تاکنون یک هزار و 117 کلاس درس در این استان احداث کردند.
کد خبر: ۲۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 26 April 2015
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان گفت: خیرین مدرسه ساز همدان از سال 77 تاکنون یک هزار و 117 کلاس درس در این استان احداث کردند.

به گزارش ایرنا، فرزاد تیموری در جشنواره خیرین مدرسه ساز آموزش و پرورش ناحیه یک همدان افزود: در این مدت با کمک خیرین مدرسه ساز استان 121 هزار متر مربع فضای آموزشی در سطح استان ایجاد شده است.

وی گفت: از سال 77 تاکنون بیش از 616 خیر مدرسه ساز در سطح استان همدان در امر مدرسه سازی مشارکت کرده اند که در این زمینه خیرین بیش از 700 میلیارد ریال هزینه کرده اند.

تیموری ادامه داد: 80 میلیارد ریال از تعهدات خیرین مدرسه ساز در جشنواره شانزدهم که در سال گذشته برگزار شد تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش در راستای عمل به تکلیف اصلی خود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه زیرساخت های آموزشی اقدامات مناسبی انجام داده است.

وی اظهار کرد: در امر مدرسه سازی آموزش و پرورش موفق شده است که با مشارکت خیرین مدرسه ساز سرمایه گذاری خوبی انجام دهد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان نیز با بیان اینکه سال گذشته تعهد خیرین مدرسه ساز این ناحیه 10 میلیارد ریال بوده است گفت: از تعهدات خیرین مدرسه ساز در سال گذشته تاکنون 50 درصد تحقق یافته است.

بهمن پارسا فر تصریح کرد: برای برگزاری جشنواره خیرین در سال جاری 320 خیر مدرسه ساز دعوت شدند و تعداد 220 نفر از خیرین مدرسه ساز ناحیه یک از همکاران فرهنگی هستند که ماهانه مبلغی از حقوق آنها به درخواست خودشان برای امر مدرسه سازی اختصاص می یابد.

پارسا فر در ادامه با بیان اینکه ساخت 17 مدرسه از تعهدات خیرین مدرسه ساز در سال گذشته است گفت: در مناطق شهرک فرهنگیان، بلوار بعثت، استادان و سعیدیه شش مدرسه در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول نیاز است.

وی اضافه کرد: یک سالن ورزشی برای تجهیز سالن و دو طرح نیمه تمام در محله قاشق تراشان و روستای دهپیاز برای تکمیل به کمک خیرین مدرسه ساز نیاز است.

استان همدان 616 خیر مدرسه ساز دارد که 147 مورد از این خیرین اقدام به ساخت مدرسه کرده اند و بقیه خیرین در اهدای زمین و تجهیزات مشارکت داشته اند.

از سال 77 تاکنون خیرین مدرسه ساز استان همدان 197 مدرسه احداث کرده اند.

تعهد خیرین در جشنواره شانزدهم خیرین مدرسه ساز استان همدان 200 میلیارد ریال بوده است و هفدهمین دوره این جشنواره نیز 31 اردیبهشت ماه در همدان برگزار می شود .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار