کد خبر: ۲۷۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 14 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تاکنون از مجموع شش هزار میلیارد ریال مطالبات گندم کاران استان، چهار هزار میلیارد ریال پرداخت نشده است.

کیانوش حمیدیان افزود: تاکنون 480 هزار تن گندم خریداری شده و مابقی مطالبات کشاورزان به صورت هماهنگ کشوری هر دو هفته یکبار پرداخت می شود.
وی ادامه داد: امسال نرخ خرید تضمینی به ازای هر کیلوگرم 12 هزار و 700 ریال اعلام شده در حالی که این قیمت در بازار آزاد 11 هزار تا 11 هزار و 500 ریال است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در برخی از شهرستان ها از جمله پلدختر، نورآباد و الشتر سیلوی ذخیره و نگهداری گندم وجود ندارد.
حمیدیان ظرفیت تولید گندم در این شهرها را حدود 100 هزار تن برشمرد و ادامه داد: در مجموع سیلوهای مختلف با ظرفیت 120 هزار تن توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.
وی افزود: ظرفیت سیلوهای استان حدود 500 هزار تن بوده که علاوه بر گندم تولید امسال، 150 هزار تن گندم ذخیره از قبل برای تولید آرد در این مکان ها نگهداری می شود.
پیش بینی می شود از 256 هزار و 593 هکتار سطح زیر کشت گندم ، 550 هزار تن از این محصول برداشت شود.
از مجموع 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی لرستان حدود 25 درصد آبی و مابقی دیم است و سالانه 2.7 میلیون تن انواع محصولات دامی، باغی وزراعی دراستان تولید می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار