کد خبر: ۲۷۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵ 14 August 2016
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان دهلران گفت: در حال حفاری چاه های آب شرب برای روستاهای دهستان دشت عباس هستیم و به زودی کار انتقال آب به این روستاها صورت می گیرد.
 
به گزارش تابناک ایلام ؛ وجود مشکلات آب شرب در روستاهای دهستان دشت عباس چندین و چند سال است که گریبان گیر روستاییان این دهستان شده است و رسانه ها و مسئولان همگی پیگیر این معضل که تا کنون برطرف نشده اند می باشند.
 
پایگاه تحلیلی – خبری نسیم دهلران در مرداد ماه سال جاری گزارشی تحت عنوان" رنج مردم دشت عباس از بی آبی/ مسئولان آب را گل نکنند" به انتشار در آورد که رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان دهلران در این خصوص مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما انجام دادند.
 
نورمحمد چابک در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در بخش موسیان تعداد 6 روستا فاقد آب شرب هستند.
 
وی افزود: از جمله این روستاها می توان از روستای ثارالله، برم، عین صوله، سادات دانشگر و... نام برد.
 
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی دهلران با اشاره به تلاش فرماندار و اداره کل آب و فاضلاب روستایی استان برای حل این مشکل، بیان نمود: آب شرب در جوار این روستاها وجود ندارد و ناچاریم که در نقاط دوردست حفاری کنیم و آن را انتقال دهیم که این امر مستلزم هزینه های بسیار زیادی است.
 
وی ادامه داد: بالغ بر 30 میلیارد ریال  برای این انتقال نیاز است.
 
چابک افزود: کارهای مطالعاتی این عملیات انجام شده و خط انتقال به طول 20 کیلومتر می باشد.
 
یس اداره آب و فاضلاب روستایی دهلران گفت: تا زمانی که مشکل آب چاه روستا ها بر طرف شود به وسیله تانکر آب رسانی خواهیم نمود.
 
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات آب شرب روستاها مصرف زیاد آن برای احشام است، اظهار کرد: انتظار می رود امورعشایری و جهاد کشاورزی دامپزشکی با آموزش، ایجاد چاه های غیر قابل شرب و ... در این زمینه اقدام نمایند.
 
منبع:نسیم دهلران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار