سومین مدال کاروان ایران در المپیک ریو بدست شاگردان بنا
روز نخست کشتی فرنگی المپیک ریو برای اردوی ایران پراتفاق تمام شد و در پایان آن یک مدال برنز و یک خداحافظی از دنیای کشتی رقم خورد!حمیدسوریان کشتی گیر پرآوازه ایران که مسابقاتش در المپیک ریو را عصر یکشنبه با شکست مقابل شینوبو آغاز کرده بود، پس از فینالیست شدن این ژاپنی وارد شانس مجدد شد ولی در دومین کشتی به طرز عجیبی مسابقه 7 بر صفر برده را با ضربه فنی باخت! سعید عبدولی اما برخلاف کاپیتان ، از شانس مجدد استفاده کرد و به برنز ارزشمند المپیک رسید.
کد خبر: ۲۷۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 15 August 2016
المپیک ریو در روز نهم با آغاز به کار امیدهای طلای کاروان ایران در کشتی فرنگی شروع شد؛ اما در همان نخستین جدال، سوریان کاپیتان کم نفس تیم ملی فرنگی ایران به حریف ژاپنی باخت تا تنها در صورت فینالیست شدن این کشتی گیر شرق آسیا، شانس برنز پیدا کند. این اتفاق برای عبدولی هم افتاد و او مسابقه نخست را باخت تا منتظر شانس برنز باشد. هر دو حریف برنده، به فینال رسیدند تا شانس مجدد به شاگردان بنا چشمک بزند.

به گزارش «تابناک ورزشی»، کاپیتان حمید سوریان ستاره 59 کیلوگرم کشتی فرنگی از ساعت 17:30 با کشتی مقابل اوتا شینوبو ژاپنی کار خود را آغاز کرد. سوریان که در لندن طلسم ناکامی هایش در المپیک را با طلای ناب شکست، قصد داشت با فتح سکوی ریو، خود را در تاریخ ورزش ایران دست نیافتنی کند و تلافی سهمیه دشواری را که به دست آورد، دربیاورد.

دیگر کشتی گیر سرشناس فرنگی ایران ـ که روز نهم روی تشک خواهد رفت ـ سعید عبدولی فرنگی کار 75 کیلوگرم است. وی در دور اول استراحت داشت و در دور دوم از ساعت 18:05 مقابل مارک اورگارد دانمارکی قرار گرفت. سعید که در لندن مقابل چشم تماشاگران سالن و بینندگان تلویزیونی حقش را خوردند، این بار نمی خواست هیچ حرف و حدیثی برای رقبا و داوران باقی بگذارد اما از قضا همان داستان برایش تکرار شد و کشتی مساوی را باخت.

شکست کاپیتان سوریان در کشتی اول

حمید سوریان نماینده وزن اول کشتی فرنگی ایران در نخستین دیدارش مقابل حریف ژاپنی با نتیجه 5 بر 4 مغلوب شد. سوریان چند ماه پیش در مسابقات گزینشی قزاقستان هم مغلوب این کشتی‌گیر شده بود.

سوریان در سه دقیقه نخست با اجرای یک بارانداز بی نقص در خاک و همچنین یک پیش انداز و خاک حریف چغر، چهار امتیاز گرفت؛ اما در سه دقیقه دوم از نفس افتاد و کیلوهای زیادی که در کاهش وزن از دست داده بود، باعث روی آوردن به دفاع صرف و دریافت اخطارهای متعدد شد. با این حال، حریف ژاپنی در سر پا نتوانسته بود، کار خاصی انجام دهد و سرانجام با هل دادن و خراب کردن سوریان روی تابلوی امتیازات، دو پوئن گرفت تا کار در ده ثانیه مانده به پایان 5 بر 4 به سود ژاپنی شود. 

سوریان 10 ثانیه از لحاظ بدنی کم آورد تا نشان دهد المپیک را باناآمدگی اش باخت.

شروع کابوس وار شاگردان محمد بنا در ریو/شکست سوریان و عبدولی در کشتی نخست!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار