کد خبر: ۲۷۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 16 August 2016
مدیر کل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: از ابتدای سال 1395تاکنون 535هزار و 894 راس دام در سطح استان سیستان وبلوچستان در رابطه با ویروس تب برفکی واکسینه شده اند.

مهدی حسینی در گفت وگو با ایسنا-منطقه سیستان وبلوچستان با بیان اینکه ویروس تب برفکی حجم بالایی از دام را درگیر نکرده اظهار کرد: علی رغم اینکه واردات دام از افغانستان و پاکستان به استان انجام می شود سیستان وبلوچستان جز پاکترین استان ها در مقابل این ویروس است.
 
وی افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه خراسان رضوی آلوده به ویروس تب برفکی است واردات دام از آنجا انجام نمی شود.
حسینی با اشاره براینکه واکسینه دام ها در سه مرحله در سال انجام می شود تصریح کرد: مرحله اول از تیر ماه آغاز شده و چند روزی است که به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون نیز 497هزار و774 گوسفند و بز و 45هزار و 120 گاو و گوساله در مقابل ویروس تب برفکی واکسینه شده اند.
حسینی اذعان کرد: در فاز اخیر واکسیناسیون تب برفکی 34هزار و 512گاو و گوسفند و485هزار و889گوسفند وبز واکسینه شده اند.
 
مدیر کل دامپزشکی استان از دامداران خواست از تردد وجابه جایی دام های خود بدون هماهنگی با دامپزشکی خود داری و دام هایی که به صورت قاچاق وارد استان می شود را وارد دامداری خود نکنند.
 
به گزارش ایسنا-تب برفکی یا بیماری دهان وپا یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو اهلی و اعضای خانواده گاوسانان می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار