ضعف های تیم ایران
تابناک تهران- کشتی فرنگی یکی از رشته های پر مدال ما در المپیک قبلی بود و در لندن تیم کشتی فرنگی کشور با نمایش چشم نواز همه را خیره کرد ، اما پس از چهار سال چه بلایی سر تیم ما آمده است!
کد خبر: ۲۷۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 16 August 2016
رقابتهای کشتی ریو آغاز شد رشته ای که تمام نگاه ها و امید ها به آن معطوف شده است. رشته ای که در سالهای اخیر پیشرفت چشم گیری در آن حلول کرده. اما با آغاز این رشته ،در ریو به یکباره همه را بهت زده شدند.در این مطلب به نقاط ضعف تیم کشتی فرنگی ایران می پردازیم.
طی این سالها یعنی از لندن 2012 تا ریو 2016 فعل و انفعالات زیادی در کادر فنی ما به وجود آمد.قهر و آشتی های محمد بنا باعث شد تایم زیادی را در کنار بچه ها نباشد و طبیعی است که ، وقت برای شناخت آنچنانی از جوانهای این رشته اندک بود ، طبق پیشبینی ها او به همان ترکیبی که 4 سال پیش به المپبیک فرستاده بود اعتماد کرد. اما غافل از اینکه در ریو همه آنها 4 سال پیر تر شده بودند این یعنی 4 سال شناخت بیشتر از بچه ها ، 4 سال آنالیز بیشتر 4سال  تن به تن شدن بیشتر تیم های حریف در تورنمت های مختلف با کشتی گیران ایرانی ،در مقابل حریفان ما نسبت به المپیک قبل از تغییر تحول بیشتر در ترکیب تیمشان و ثبات در کادر مربی گری خود بهره برده اند.
حمید سوریان در 32 سالگی آن حمید سوریان همیشگی نبود . در این سن و سال کیلو های زیادی وزن کم کردن برای وزن کشی مطمئنا تاثیر زیاد در بازدهی این کشتی گیر خوب ما گذاشت. البته از طرف دیگرنفرات جایگزین که می شد به جای حمید برای این مسابقات در نظر گرفت با فاصله زیادی با او قرار داشتتد و محمد بنا هم ریسک نکرد و او هم از عملکرد حمید غافلگیر شد،.طبیعی است که اگر می دانست سوریان ایتجور نفس کم می آورد یک جوان را به میدان میفرستاد تا اگر مدال هم نمی آورد لا اقل این میدان برای او تجربه ارزشمندی می شد.
سعید عبدولی نیز به یک وزن بالاتر آمده بود و طبیعتا مثل قبل آن چالاکی و سرعت را نداشت ،کمتر از فنون کشتی فرنگی  استفاده کرد و از آن فیتو های معروفش هم خبری نبود ،از سوی دیگر هم تمام اخطار های کم کاری هم به ضررش تمام شد اما در شانس مجدد رو سفیدمان کرد.
حبیب اله اخلاقی هم که فاجعه بار حذف شد .تمام تکنیکش هل دادن حریفان به بیرون تشک بود و از فنون کشتی هم خبری نبود اخطار های کم کاری هن به ضررش تمام شد.انگار تمام این تیم ها در مقابل او برنامه ریزی داشتند که اخطار کم کاری اول را بدهند و انرژی شان را ذخیره کنند تا اخطار دوم را تیم ما به آنها بدهد و با اخطار پوئن در مقابل ما پیروز شوند و این تلکتیک خوب هم جواب داد.
بشیر هم در حد توانش گذاشت اما واقعا حریف آلمانی که بشیر را برد بد یدن و چقر بود و ده کیلو هم از بشیر سنگین تر بود و بشیر را حذف کرد .این آلمانی عم به رضا کایالپ معروف خورد و باخت تا بشیر شانس مجدد را نیز از دست بدهد.
اما اامروز امیر نوروزی  و قاسم رضایی دو طلایی ما در لندن به میدان می روند. این دو نفر آخرین شانس های ما برای کسب مدال در این رشته هستند وبه نوعی می توانند ورق را به نفع محمد بنا برگردانند چون کسب سه مدال از این رشته نیز واقعا قابل قبول می باشد.
قطعا همه مردم ایران امروز دست به دعا هستند برای سر بلندی محمد بنا بهترین مربی کشتی فرنگی جهان واز همه مهمتر بالا رفتن پرچم مقدس ایران عزیز در المپیک ریو.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار