مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: استان اردبیل 26 سال قبل در چنین روزی شاهد بازگشت 700 نفر از آزادگان به دیار سبلان سرافراز بود که با عزت و غیرت تمام به سرزمین آبادی و اجدادی خود بازگشتند.
کد خبر: ۲۷۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 16 August 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی منصور لکورج در مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در اردبیل اظهار کرد: 26 سال پیش در چنین روزی در سال 69 آزادگان سرافراز به عنوان رسولان انقلاب اسلامی با عزت و افتخار تمام و صلابتی بی‌نظیر به کشور بازگشتند تا حضورشان برگ زرینی بر افتخارات این مرز و بوم باشد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل شاهد بازگشت 700 آزاده غیرتمند از دیار سبلان بود که 150 نفر از آنها پنج تا 10 سال، 69 نفر دو تا پنج سال و 61 نفر آزاده نیز کمتر از دو سال در زندان‌های مخوف رژیم بعث عراق گرفتار شده بودند، تصریح کرد: ما مفتخر هستیم که 15 شهید آزاده غریب داریم که در حین اسارت و به دلیل تحمل فشارها و رنجی که سربازان صدام ملعون به این آزادگان وارد کردند، به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: 16 آزاده سرافراز ما نیز بعد از بازگشت به میهن اسلامی دار فانی را وداع گفتند که ما یاد و خاطره این چهره‌های صبور و مقاوم را گرامی می‌داریم.

لکورج افزود: در گرامیداشت ایام بازگشت آزادگان برنامه‌های مختلفی در شهرستان در قالب طرح سپاس از آزادگان انجام می‌شود که با حضور در جمع خانواده‌های آزادگان سعی می‌کنیم قدردان تلاش‌های این اسوه‌های صبر و استقامت باشیم.

وی با بیان اینکه ملت ایران به وجود این آزادگان افتخارآفرین همیشه به خود می‌بالند، بیان کرد: در کنار مراسم بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی برنامه‌های مختلف دیگری نیز در این هفته تدارک دیده شده که در تجلیل از این چهره‌ و اسوه‌های ایثار و مقاومت برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار