رئیس پارک علم و فناوری استان و سیستان و بلوچستان گفت: طی یکسال گذشته ۷۴۰ شغل با همکاری پارک علم و فناوری در سیستان و بلوچستان ایجاد شد و ۲۵ اختراع توسط پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۲۸۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 20 August 2016
محمدنبی شیهکی تاش پیش از ظهر در نشست خبری دومین رویداد کارآفرینی و کسب و کار که در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری برگزارشد اظهار داشت: پارک علم و فناوری با رویکرد اشتغال و پشتیبانی‌های مکمل بازار و توسعه کارهای دانش‌محور در سال 94 در زاهدان آغاز به کار کرد و طی این مدت کوتاه موفق به ثبت و عضویت 71 شرکت شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به اینکه در این مدت 25 اختراع توسط پارک علم و فناوری به ثبت رسیده است، گفت: بمنظور تجاری‌سازی و اشتغالزایی اعضای این پارک 105 ایده را مطرح کردند که 75 ایده متناسب با کسب و کار دانش محور شناخته شد و برای تجاری‌سازی مورد تائید قرار گرفت.

شیهکی تاش افزود: ارائه مشاوره به اعضا نیز یکی دیگر از اقدامات این نهاد است که با موضوع  برنامه‌ریزی، استراتژیک و بازاریابی، حضور در بازار، بازاریابی، فرامنطقه‌ای،  حقوقی، کسب و کار و کارآفرینی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری شش برنامه با موضوع کسب و کار و کارآفرینی اجرا می‌شود که 2 برنامه در زاهدان و 4 برنامه دیگر در شهرهایی که دانشگاه دارند، برگزار می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: ایجاد انگیزش و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهش و توسعه، شرکتهای خصوصی و بازار، ایجاد و رشد شرکتهای متکی بر نوآوری را از طریق مراکز رشد و فرایندهای زایشی تسهیل می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار