کد خبر: ۲۸۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 21 August 2016


مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: آموزش‌ها مهمترین راهکار برای پیشگیری از حوادث است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهدی مهرور ظهر امروز در همایش آموزش کمک‌های اولیه روانشناختی در حوادث و بلایا و نقش آن در مدیریت بحران در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه ویژه و اساسی داشت ارائه آموزش‌ها به مردم و ارتقای آگاهی‌های آنان در زمان‌های بحران است.

وی ادامه داد: در این راستا حضور کارشناسان در مراکزی از جمله دانشگاه‌ها و مدارس می‌تواند نقش مهمی را در کاهش خسارات در زمان حوادث داشته باشد.

مدیرکل بحران استانداری البرز خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها باید در تمامی مناطق شهری و روستایی باشد تا همگان از این مهم بهره کافی را ببرند.

مهرور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه فراگیری آموزش‌ها در خانواده‌ها امری مهم و ضروری است افزود: اگر در خانواده‌ای یک نفر نیز با این آموزش‌ها آشنایی داشته باشد و بتواند در مواقع بحران کمک‌های اولیه را به خوبی اجرایی کند می‌تواند در کاهش خسارات در زمان بحران بسیار تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ارائه آموزش‌های کمک‌های اولیه امری مهم و ضروری است لذا می‌توانیم برای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه از ظرفیت‌های نهادهای مردمی نیز استفاده کنیم.

مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: نقش آشنایی مردم با کمک‌های اولیه در کاهش خسارات جانی بسیار تأثیرگذار است لذا باید به این مهم اهتمام ویژه داشته و از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار