دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام گفت: 322 قاچاقچی کالا در سه ماه نخست سال جاری در این استان دستگیر شده اند.
کد خبر: ۲۸۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲ 22 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛علی نجات سلیمانی اظهار کرد:322 قاچاقچی کالا در سه ماه نخست سال جاری که به صورت خرد اقدام به قاچاق کالا کرده انددرایلام دستگیرشده اند.

وی افزود: 69 پرونده قاچاق کالا طی مدت یاد شده در این استان تشکیل شده است که به شعب تعزیرات حکومتی برای برخورد قانونی با این افراد معرفی شده اند.

وی افزود: سال گذشته نیز یک هزار و 108 فقره پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز در این استان تشکیل شد که از این تعداد تنها یک پرونده مربوط به قاچاق ارز و مابقی به پرونده های قاچاق کالا بود و یک هزار و 144 قاچاقچی نیز در این ارتباط دستگیر و تحویل مقام های قضایی شدند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام تاکید کرد: با وجود داشتن 420 کیلومتر مرز مشترک با سه استان دیالی ، واسط و میسان کشور عراق در زمینه ورود کالاهای قاچاق از آنسوی مرز با مشکلی روبرو نیستیم و طی سه ماه نخست امسال هیچگونه پرونده ای مبنی بر واردات کالای قاچاق از کشور عراق تشکیل نشده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام یادآور شد: عمده کالاهای قاچاقی که وارد ایلام می شوند از طریق استان های همجوار بوده و بر اساس ارزیابی ها لوازم آرایشی و بهداشتی ، دارو ، دخانیات ، مواد خوراکی و مواد محترقه مهم ترین کالاهای کشف شده در این مدت بوده اند.

سلیمانی مبارزه جدی با ورود کالاهای قاچاق را از مهم ترین رویکردهای اعضای استاد با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری عنوان اضافه کرد: کوچکترین کوتاهی در برخورد با این افراد پذیرفتنی نیست و نسبت به امحا مواد کشف شده نیز در نخستین فرصت اقدام خواهیم کرد.

وی ارزش ریالی کالاهای کشف شده در سه ماه نخست سال 95 را 22 میلیارد و 285 میلیون ریال عنوان کرد و اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های ائمه جمعه و جماعات ، سازمان های فرهنگی و مردم نهاد ، نصب بنر و پوستر از مهم ترین برناتمه های اجرا شده برای مبارزه با گسترش وورد کالاهای قاچاق در استان بوده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام تاکید کرد: وضعیت استان در زمینه شیوع ورود و عرضه کالاهای قاچاق در مقایسه با سایر مناطق کشور بسیار بهتر است ولی پایین بودن سطح آگاهی مردم از مضرات استفاده از کالاهای قاچاق بر اقتصاد ملی و نظارت ناکافی در استان های همجوار می تواند بر افزایش قاچاق کالا دامن بزند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار