هرگونه مشکل ایجادشده درآینده ازبابت جلوگیری از خروج چغندرقند از استان و عدم صادرات سیب به خارج از کشور به عهده تصمیم گیرندگان این امر خواهد بود.
کد خبر: ۲۸۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶ 27 August 2016


محمودزاده حسین زاده و هاشمی


تابناک آذربایجان غربی :
 نمایندگان مردم استان در شهرهای مهاباد ، نقده و اشنویه و میاندوآب و تکاب و شاهیندژ در خصوص اجازه خروج چغندر قند کشاورزان آذربایجان غربی به خارج از استان و برنامه ریزی برای صادرات سیب درختی به خارج از کشور به وزرای کشور ، امور خارجه و جهاد کشاورزی دولت تدبیر و امید و استاندار آذربایجان غربی نامه نوشتند.

در نامه محمودزاده ، حسین زاده و هاشمی که رونوشت آن در اختیار رسانه ها قرار گرفته ، آمده است ؛

جناب آقای رحمانی فضلی
وزیر محترم کشور
همچنانکه استحضار دارید استان آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید چغندرقند و سیب درختی درکشور می باشد ، متاسفانه در سالهای اخیر شاهد بی توجهی مسئولین سیاسی و اقتصادی به کشاورزان و تولیدکنندگان چغندر قند و سیب درختی در استان آذربایجان غربی بوده ایم ، از جمله مواردی که کشاورزان این استان را دچار مشکل کرده است عدم اجازه خروج چغندر قند تولیدی از استان و عدم پرداخت بهای چغندر قند تحویلی توسط کارخانجات چغندر قند استان به کشاورزان بعد از دوسال بوده است.
ازطرفی سیب تولیدی استان هر سال در دست باغداران این استان باقی مانده و در سردخانه ها ازبین می رود علی رغم همه این مشکلات متاسفانه در دوسال اخیر شاهد این هستیم که به چغندر کاران استان آذربایجان غربی اجازه خروج چغندر قند تولیدی به استانهای دیگرکشور نمی دهند که در پیگیریهای اینجانبان از وزارت جهادکشاورزی اعلام کرده اندکه بنا به تصمیم وزارت کشور و استانداری محترم آذربایجان غربی این امر صورت گرفته است این در حالیست که این تصمیم نه شرعی بوده و نه قانونی ، چطور ما باید به خوداجازه بدهیم به خاطر منافع چند کارخانه دار در استان صدها هزارچغندرکار زحمتکش را با مشکل جدی روبرو کنیم.
آیا می شود این حرکت را توجیه قانونی کردکه به کشاورزان و تولید کنندگان یک کشور اجازه نداد که محصولات تولیدی خود را آزادانه در داخل کشور خود به فروش برسانند و مدعی دفاع از حق وحقوق کشاورزان و روستائیان هم بود؟
جناب آقای وزیر محترم برای صادرات سیب تولیدی آذربایجان غربی همانند سالهای گذشته از طریق ایجاد روابط تجاری با کشورهای همسایه چه برنامه ای دارید؟
آیا می توان امیدوار بود امسال هم مشکل عدم صادرات سیب به خارج از کشور از استان آذربایجان غربی نداشته باشیم؟
لذا ضروری است سریعا دستور فرمائید نسبت به اجازه خروج چغندر قند تولیدی کشاورزان آذربایجان غربی به خارج از استان و برنامه ریزی جهت صادرات سیب درختی به خارج از کشور اقدام جدی صورت گیرد .
بدیهی است هرگونه مشکل ایجادشده درآینده ازبابت جلوگیری از خروج چغندرقند از استان و عدم صادرات سیب به خارج از کشور به عهده تصمیم گیرندگان این امر خواهد بود.
جلال محمودزاده نماینده مهاباد
عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه
همایون هاشمی نماینده میاندواب، تکاب و شاهین دژ

منبع:‌جوان پرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار