کد خبر: ۲۸۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ 27 August 2016


رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه کشور در تولید گندم خودکفا شد، گفت: سرانه آب در حال کاهش است و بارندگی ایران کمتر از یک سوم جهان اما تبخیر سه برابر آن است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، اسکندر زند در بیست و دومین کنگره ملی گیاه پزشکی که صبح امروز در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه برای تامین غذا کشاورزی دانش‌بنیان شد، اظهار داشت: تمام امور در کشاورزی مهندسی شده است.

وی با اشاره به اینکه کشور در حال حاضر صاحب دانش است اما توانایی تبدیل آن به نوآوری را ندارد، افزود: باید در بخش دانش و پژوهش از دانشگاه‌های کار‌آفرین استفاده کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید به‌دنبال ترویج و تجاری‌سازی محصولات باشیم، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های نو را تدوین کرده که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به‌کارگیری می‌شود.

زند از راه‌اندازی سامانه علم‌سنجی خبر داد و تصریح کرد: خودکفایی در تولید گندم در سال‌های 90 تا 92 به 84درصد رسید و قرار بود تا سال 99 به 100 درصد برسیم که در سال جاری خودکفا شدیم.

وی با بیان اینکه سرانه آب در حال کاهش است، ادامه داد: بارندگی ایران کمتر از یک سوم جهان اما تبخیر سه برابر آن است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه راندمان آب در کل کشور 42 درصد است، متذکر شد: آب کشاورزی 72 درصد کل آب موجود است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تسهیلات ارائه شده در بخش کشاورزی بین 2 الی 4 درصد است، اضافه کرد: با سوادان 55 درصد و بی‌سوادان 45 درصد را در بخش آموزش و مهارت در کشاورزی تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار