استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات و تلاش های انجام شده در حوزه امنیت به حدی ثمر بخش بوده که این استان در هیچ دوره ای امنیت و آرامش فعلی را تجربه نکرده و توجه مسئولان کشور به این استان قابل تقدیر است.
کد خبر: ۲۸۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸ 30 August 2016
علی اوسط هاشمی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان با حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری در زاهدان اظهار داشت: با وجود مشکلات مالی، دولت تدبیر و امید طرح های زیربنایی و جان داری را در این استان تصویب و اجرا کرده که به خوبی در حال انجام و پیشرفت است.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار تصریح کرد: ظرفیت این بندر تا پایان امسال از 2 و نیم میلیون تن به هشت و نیم میلیون تن می رسد که این امر باعث پیشرفت و توسعه استان می شود.
وی با اشاره به ساخت باند دوم فرودگاه زاهدان افزود: باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و چهارمین استان برخوردار کشور در زمینه داشتن 2 باند فرودگاهی خواهد بود.
وی با اشاره به طرح 46 هزار هکتاری سیستان خاطر نشان کرد: 10 هزار هکتار از این طرح تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای طرح 46 هزار هکتاری در سیستان تمام مهندسان عمران این منطقه بکارگیری شدند.
هاشمی اظهار داشت: با اجرای لوله گذاری در سطح 46 هزار هکتاری اراضی دشت سیستان از تبخیر 300 میلیون متر مکعب آب جلوگیری می شود.
وی تصریح کرد: هزار و 800 نفر در اجرای طرح لوله گذاری دشت سیستان مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: تمام ماشین آلات سنگین و حتی مینی بوس های سیستان در طرح 46 هزار هکتاری این منطقه به کارگیری شدند.
وی با اشاره به پروژه ی گاز رسانی به زاهدان خاطر نشان کرد: مشعل گاز تا پایان سال و با نگاه بدبینانه حداکثر تا اوایل سال آینده در زاهدان روشن خواهد شد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ممنوعیت واردات مرغ زنده به استان گفت: از زمان اجرایی شدن این طرح 41 واحد مرغداری در سیستان فعالیت خود را آغاز کرده اند.
هاشمی اظهار داشت: با مدیریت جهادی توانستیم میزان تولید تخم مرغ در سیستان و بلوچستان را از چهار هزار و 500 تن به 15 هزار تن در امسال برسانیم.
وی با اشاره به کلنگ زنی سه پروژه ی عمرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زاهدان افزود: این پروژه ها با اعتباری افزون بر پنج هزار میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان در حال اجراست.
وی ادامه داد: این سه پروژه که به صورت شبانه روزی در حال ساخت و اجراست همزمان هشت نیاز شهرستان زاهدان از قبیل ایجاد هتل پنج ستاره، سرزمین موج های آبی، رستوران، هایپرمارکت، بوستان کودک و پارک خانواده را تامین می کند.
وی خاطر نشان کرد: اراده ی دولت تدبیر و امید بر این است تا طرح های عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کند.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اکنون هزار و 60 روستا در استان به صورت سقایی آبرسانی می شوند گفت: ساکنان این روستاها روزانه 15 لیتر آب دریافت می کنند که باید فکر اساسی در مورد تامین آب آشامیدنی آنها کرد.
به گزارش ایرنا نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، معاونان استاندار، فرماندار زاهدان، فرمانداران شهرستانهای تابعه استان به صورت ویدئو کنفرانس و مدیران کل و مسئولان دستگاههای اجرایی در سرسرای خاتم استانداری برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار