جمعی از داروسازان و دانشجویان داروسازی تهران امروز در اعتراض به حقوق پایین مقابل انجمن داروسازان تجمع کردند.
کد خبر: ۲۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 28 April 2015
به گزارش فارس، اعتراض این داروسازان که حدود 100 نفر هستند، به پایین بودن حقوق دریافتی در داروخانه‌هاست که موجب شده، داروخانه داران افرادی غیر داروساز را استخدام کنند و به این ترتیب ممکن است اشتباهاتی رخ دهد که سلامت مردم به خطر بیفتد.

محسن رجبی یک این داروسازان به خبرنگار فارس گفت: سال گذشته به طور متوسط به ازای هر ساعت کار یک داروساز در یک داروخانه 13 هزار و 500 تومان پرداخت می شد و اگر این داروساز موظف به 44 ساعت کار در هفته و 176 ساعت کار در ماه باشد در ماه حدود 2 میلیون و 400 هزار تومان به یک داروساز پرداخت می‌شد.

وی ادامه داد: البته اکثر داروخانه داران طی قراردادهایی داروسازان و مسئولان فنی داروخانه‌ها را بیش از 200 ساعت کار در ماه مجبور می‌کنند حتی گاهی طی این قرارداد یک داروساز باید تا 14 ساعت در روز کار کند تا بتواند درآمد مناسب تری داشته باشد.

این داروساز گفت: امسال حقوق یک ساعت کار داروساز و مسئول فنی داروخانه را با افزایشی که بسیار کمتر از نرخ تورم است به حدود ساعتی 16 هزار و 200 تومان رسانده‌اند که برای 176 ساعت در ماه حدود 2 میلیون و 800 هزار تومان می شود که واقعاً کفاف زندگی یک داروساز را که 7 سال برای گرفتن مدرک دکترای داروسازی زحمت کشده است؛ کم است.

وی ادامه داد: ممکن است یک داروساز به عنوان مسئول فنی بتواند یا مجبور شود تا 220 ساعت در ماه هم کار کند تا به حقوق دریافتی حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان برسد اما این کار قبل از چیز باعث افزایش امکان خطا و آسیب به سلامت مردم می شود.

رجبی گفت: البته این حقوق مربوط به یک مسئول فنی داروخانه است، بسیاری از داروسازان قائم مقام مسئول فنی هستند که حقوق دریافتی آنها به مراتب کمتر است و معمولاً تعداد ساعت شیفت خود را هم به طور کامل نمی‌توانند پر کنند و به همین علت دریافتی بسیار کمتری دارند.

این داروساز گفت:‌ از نظر ما داروسازان و دانشجویان داروسازی همه این مسائل ناشی از ضعف انجمن داروسازان است، هر سال هزار یا 2 هزار تومان به حق یک ساعت کار داروساز اضافه می‌کنند که حتی جبران تورم هم نمی‌شود.

وی افزود: این مشکلات باعث شده که در بسیاری از داروخانه‌ها عملاً از افراد غیر داروساز با حقوق کمتر استفاده شود و قطعاً این مسئله به سلامت مردم آسیب می زند و می‌تواند اشتباهات و مشکلات جدی را برای سلامت مردم و مراجعه کنندگان به داروخانه‌ها به وجود آورد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار