این روزها در حالی انواع پفک، چیپس، یخمک و نوشابه‌ گازدار در همه جای شهر اردبیل به فور یافت می‌شود که این استان در ردیف استان‌های نسبتا ناامن غذايي قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 28 April 2015
به گزارش سبلانه، این روزها درحالی در بیشتر فروشگاه های اردبیل مواد غذایی غیرمجاز همچون انواع پفک، چیپس مثل چیپس سیب زمینی، ذرت، انواع یخمک، نوشابه‌ و دوغ گازدار عرضه می‌شود که استان اردبیل در امنیت غذایی جزو استان های "نسبتا ناامن" محسوب می شود.

 

 آدامس های حاوی مواد قندی، سوسیس، کالباس، سالاد اولویه ، انواع لواشک و آلو فاقد شرایط بهداشتی، دیگر مواد غذایی غیر مجازی هستند که امروز به وفور در همه جای شهر اردبیل یافت می شود.

 

علاوه بر موارد گفته شده در بالا آب نبات های که به سطح دندان می چسبند، انواع آب میوه‌ها، فلافل، سمبوسه، اشترودل، بستنی یخی، پاستیل ، خیارشور و انواع سس ها دیگرمواد غذایی غیر مجازی هستند که بر اساس اعلام معاونت بهداشتی علوم پزشکی اردبیل این مواد نباید در پایگاه های تغذیه سالم عرضه شوند.

 

فروش مواد غذایی غیرمجاز از نظر معاونت بهداشتی علوم پزشکی اردبیل در حالی در فروشگاه های اردبیل ادامه دارد که تغذيه نامناسب تاثير مستقيم بر سلامت انسان و بروز مرگ زودرس دارد و طبق گفته فرهاد پورفرضی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، تغذیه ناسالم را یکی از سه عامل خطرساز سلامتی در این استان اعلام کرد.

متاسفانه تغذيه  ناسالم نخستين عامل خطر براي مرگ زودرس 30 تا 70 سال ايرانيان شناخته شده است و طبق مطالعات انجام شده توسط وزارت بهداشت، هفت استان کشور از اين نظر وضع نامطلوبي دارد، طوري که جزو مناطق ناامن و بسيار ناامن از نظر امنيت غذايي قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار