کد خبر: ۲۸۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 02 September 2016
تابناک / کاروان بیت عتیق در راستای نشان دادن مظلومیت و حقانیت شهدای منا و گرامیداشت آنان، وارد شهرستان لنگرود واقع در شرق استان گیلان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان غروب پنجشنبه گفت: کاروان بیت عتیق با حضور هنرمندان به شهرهایی که شهید منا دارند، وارد می شود و پس از شهر مهاباد استان کردستان، امروز در شهرستان لنگرود حضور پیدا کرده اند.
 
محمدرضا داوطلب اجرای برنامه های متنوع فرهنگی اعم از خاطره گویی از شهدای منا و حج سال 94، ترویج فرهنگ حج ابراهیمی و دیگر برنامه های متنوع ادبی و هنری را از جمله برنامه های کاروان بیت عتیق عنوان کرد.
 
وی یادآور شد : این برنامه در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری که فرموده اند نگذارید فاجعه منا به فراموشی سپرده شود، اجرایی شده است.
 
فرماندار شهرستان لنگرود هم در حاشیه این مراسم با بیان اینکه در ایام حج سال گذشته متاسفانه شاهد سوء مدیریت و رفتار غیرعادلانه و نامناسب عمال رژیم سعودی با زوار بیت الله الحرام بودیم، افزود: متاسفانه با این سوء مدیریت 461 زائر خونین بال ایرانی به لقا الله پیوستند.
سید رضا جوادپور گفت : در این حادثه استان گیلان 16 شهید تقدیم کرد که از این تعداد 11 نفر از شهرستان لنگرود بودند .
شهرستان لنگرود در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
در فاجعه منا حدود هفت هزار حاجی به شهادت رسیدند که 461 نفر آنان، ایرانی بودند. در این حادثه تلخ، 16 حاجی گیلانی به شهادت رسیدند که همه آنها از یک کاروان بودند؛ 11 حاجی از لنگرود، سه حاجی از رودسر و دو حاجی از املش.
جلسه استانی هماهنگی مراسم بزرگداشت شهدای گیلانی فاجعه منا نیز یکشنبه هفته جاری به ریاست محمد احمدی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در رشت برگزار شده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار