یک مربی نمونه کشوری تربیت بدنی مدارس گفت: کانون‌های ورزشی مدارس، حلقه ارتباطی ورزش دانش‌آموزی و ورزش قهرمانی هستند.
کد خبر: ۲۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 28 April 2015

شریف حاجی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، گفت: این کانون‌ها می‌توانند در استعدادیابی و تامین نیروی پایه ورزش قهرمانی کشور با همکاری فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی نقش مهمی ایفا کنند.

وی ادامه داد: از جمله شاخص‌های مورد نظر در قانون اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برنامه تربیت بدنی مدارس، فعالیت کانون‌ها، اماکن و باشگاه‌های دانش‌آموزی است.

حاجی‌فر بر نقش مثبت و سازنده امر ورزش در تربیت جسمی و روحی دانش‌آموزان و نیز غنی کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: به جهت استفاده بهینه از امکانات موجود ورزشی و ایجاد انگیزه برای فراگیری فنون و مهارت‌های ورزشی در دانش‌آموزان و تامین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان، شناسایی استعدادهای بالقوه ورزشی و گذران بهینه اوقات فراغت، کانون‌ها و اماکنی به وجود آمده‌اند.

وی افزود: کانون‌های ورزشی به منزله مراکزی هستند که دانش‌آموزان چند آموزشگاه همجوار را تحت پوشش ورزشی خود قرار داده، و این مراکز با تجهیزات ورزشی و اهدافی مشخص از دهه 60 مورد توجه آموزش و پرورش قرار گرفته و تمهیداتی برای تشکیل آن در مراکز استان‌ها و مناطق فراهم گردیده است.

این مربی نمونه کشوری تربیت بدنی مدارس خاطرنشان کرد: این اماکن و کانون‌ها سعی دارند با استفاده از فضای مناسب و امکانات ورزشی و مربیان صلاحیت‌دار علاوه بر پرکردن اوقات فراغت و آموزش به شناسایی استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان مبادرت ورزند.

حاجی‌فر تصریح کرد: کانون‌ها مراکزی هستند که از لحاظ فضا و امکانات مناسب‌تر از فضاها و امکانات آموزشی مدارس برای انجام برنامه‌های فرهنگی - ورزشی است.

این صاحب نظر حوزه ورزش در خصوص تعیین عوامل موثر بر بهره‌وری کانون‌های ورزشی آذربایجان غربی نیز خاطرنشان کرد: نیروی انسانی، کاربران، امکانات فیزیکی، وضعیت مالی و مدیریت و برنامه‌های اجرایی در بهره‌وری کانون‌ها موثرند و بیشترین عامل موثر استخراج شده مربوط به مدیریت و برنامه‌های اجرایی کانون‌ها از دید سرپرستان و مربیان است.

حاجی‌فر افزود: تربیت بدنی باید ابزاری باشد که دانش‌آموزان علاوه بر نشاط و سلامت، در معنای عملی، وفاق، سازگاری و مسوولیت‌پذیری را تجربه کنند.

وی اظهار کرد: امروزه دو ساعت در هفته درس تربیت بدنی برای تحقق شعار سلامت در کنار تحصیل و تهذیب کفایت نمی‌کند و ما باید با انجام فعالیت‌های گسترده کاری کنیم تا دانش‌آموزان به غیر از ساعات درس، فعالیت‌های بدنی بیشتری در طول هفته داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار