نماینده مردم شرق مازندران در مجلس:
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس انتقال آب دریای خزر به سمنان را موجب تحقیر مردم مازندران عنوان کرد و گفت: دلیلی ندارد با توجه به اینکه دو رئیس جمهور از استان سمنان هستند آب دریای خزر به این استان انتقال یابد
کد خبر: ۲۹۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 04 September 2016
به گزارش تابناک مازندران، علی‌محمد شاعری یکشنبه در نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس، مسئولان اجرایی و اتحادیه‌های بخش کشاورزی با بیان اینکه از ۱۵ استان مرزی کشور تنها مازندران منطقه آزاد تجاری ندارد، اظهار داشت: با توجه به وجود بندر امیرآباد نمی‌توان این حق مسلم را داشت.
 
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس با توجه اینکه شهرستان بهشهر از نرخ بیکاری بالایی برخوردار است ، تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری می‌تواند به رفع مشکل بیکاری در منطقه منجر شود.
 
شاعری درباره انتقال آب دریای خزر به سمنان اذعان داشت: دلیلی ندارد با توجه به اینکه دو رئیس جمهور از استان سمنان هستند آب دریای خزر به این استان انتقال یابد.
 
وی انتقال آب دریای خزر به سمنان را موجب تحقیر مردم مازندران عنوان کرد و افزود: مازندران در رده ‌بندی توسعه رتبه ۱۵ را داراست که نتیجه آن ۱۲۰ هزار بیکار در مازندران است.
 
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خاطرنشان کرد: روس‌ها وارد استان مازندران شدند تا محصولات استان را خریداری کنند اما یک تشکل قوی در استان نبود تا بتوانند برای فروش محصولات استان با روس‌ها به توافق برسند.
 
شاعری بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی ورود خوبی برای کنترل واردات برنج داشت و وضعیت بازار برنج در سال جاری بهتر از سال گذشته است.
 
وی با اشاره به افزایش تولید مرکبات در استان با بیان اینکه اگر تشکل‌ها  به‌صورت جدی پای کار نیایند افزایش تولید مرکبات به یک مشکل بزرگ تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: تشکل‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی باید محکم پای کار باشند و حق خود را از دولت مطالبه کنند.
 
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: در دولت یازدهم ۱۵ درصد معادل ۲۰ میلیون تن افزایش تولید محصولات کشاورزی داشته‌ایم ولی مشکل کنونی ما تنظیم بازار است.
 
شاعری با بیان اینکه در بازار سوء مدیریت حاکم است، گفت: اتحادیه‌ها و تشکل‌ها باید وارد عمل شوند و مازندران را به ظرفیت واقعی خود برسانند.
 
وی به تدوین برنامه‌های ششم توسعه در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اشاره کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه با همکاری دولت به نتایج خوبی در زمینه‌های آب، مدیریت جنگل، توسعه و تجهیز زیرساخت‌ها، بیمه محصولات کشاورزی و نظام‌مند کردن محصولات تراریخته ‌رسیدیم.
 
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس ادامه داد: در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در بخش آب بازچرخانی آب با اولویت شهرهای ساحلی به تصویب رسید که هم به حفظ محیط زیست کمک می‌کند و هم کمبود آب را جبران می‌کند.
 
شاعری اضافه کرد: در بخش تنفس جنگل سالانه ۲۰ درصد بهره‌برداری از جنگل را کاهش دادیم تا در یک دوره ۵ ساله به صفر برسد.
 
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس خاطرنشان کرد: محصولات تراریخته باید نظام‌مند شود و از واردات افسار گسیخته آن جلوگیری شود.
 
شاعری گفت: تکمیل شبکه‌های یک و دو آبرسانی و احداث سد در مکان‌های مجاز در کمیسیون بررسی شد و ۳ میلیارد دلار برای تجهیز زیرساخت‌ها در نظر گرفته شد.
 
وی  با انتقاد از وضعیت نامناسب سواحل‌ مازندران افزود: استان را راهبردی نگاه کنیم و با این نگاه استان را نجات دهیم.
 
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس با بیان اینکه  آب، کشاورزی، صنعت وابسته به کشاورزی و محیط زیست از اولویت‌های اصلی استان است، اظهار داشت: مازندران با کشاورزی سنتی به جایی نمی‌رسد بلکه باید الگوهای توسعه استان بازخوانی و صنایع وارد استان شوند.
 
شاعری ادامه داد: بخش کشاورزی را نمی‌توان بدون توجه به سایر بخش‌ها توسعه داد.
 
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه  صنعت، حمل و نقل و منطقه آزاد را باید به نتیجه برسانیم، افزود: در حال نتیجه گرفتن منطقه آزاد بودیم که یکباره پیشنهاد سه منطقه آزاد از سوی نمایندگان مجلس مازندران مطرح که موجب ایجاد مشکل در معرفی منطقه آزاد در استان شد.
 
کاسپین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار