ترکاشوند از راه‌اندازی آزمایشی دستگاه MRI در این مرکز درمانی خبر داد و گفت: درحال حاضر این دستگاه به بیماران بستری در بیمارستان خدمات می‌دهد و به محض طی شدن مدت زمان کارکرد آزمایش آن و تأیید نهایی شرکت آلمانی، خدمات‌دهی به سایر بیماران سرپایی نیز آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 05 September 2016
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت سر منشأ خدمات مؤثر و ماندگاری در حوزه‌های مختلف بوده و بسته‌های حمایتی قابل توجهی به بیماران ارائه داده است، گفت: سهم شهرستان ملایر در این طرح بیش از 28 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محسن ترکاشوند در جمع خبرنگاران، افزود: از آغاز طرح تا کنون افزون بر 12 میلیارد تومان به صورت نقدی و افزون بر 16 میلیارد تومان به صورت تجهیزات پیشرفته در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ملایر هزینه شده است.

وی اظهار کرد: در طرح تحول نظام سلامت میزان پرداختی بیمارن تاحد قابل توجهی کاهش یافته و اکنون افراد تحت پوشش بیمه‌های روستایی 3 درصد و افراد تحت پوشش سایر بیمه‌ها 5 درصد هزینه‌های بیمارستان را پرداخت می‌کنند.

ترکاشوند با اشاره به چند وجهی بودن طرح تحول نظام سلامت، ادامه داد: بحث هتلینگ، تعمیرات و تجهیزات بیمارستان‌ها و تأمین پزشکان متخصص مقیم در این طرح اجرا شد که درحال حاضر بیمارستان امام حسین(ع) ملایر در این حوزه وضعیت مطلوبی دارد.

وی افزود: در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر از آغاز طرح تا کنون افزون بر 5 میلیارد و 800 میلیون تومان فرانشیزی که باید توسط بیماران پرداخت می‌شد، توسط دولت پرداخت شده است.

ترکاشوند از راه‌اندازی آزمایشی دستگاه MRI در این مرکز درمانی خبر داد و گفت: درحال حاضر این دستگاه به بیماران بستری در بیمارستان خدمات می‌دهد و به محض طی شدن مدت زمان کارکرد آزمایش آن و تأیید نهایی شرکت آلمانی، خدمات‌دهی به سایر بیماران سرپایی نیز آغاز خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر به خدمات‌دهی ویژه کلینیک تخصصی فخریه در 12 رشته تخصصی اشاره کرد و ادامه داد: از آذرماه 94 تا کنون  به 64 هزار بیمار خدمات‌دهی شده و اکنون نیز به طور میانگین روزانه 400 تا 500 بیمار در بخش‌های مختلف با تعرفه دولتی ویزیت می‌شوند.

وی از راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی تلفنی این مرکز به صورت 24 ساعته در 3 رشته سونوگرافی، ارتوپدی و چشم پزشکی خبر داد و گفت: در هر روز برای 30 بیمار نوبت در ویزیت درنظرگرفته می‌شود که اگر ظرفیت نوبت‌دهی آن روز به اتمام رسیده باشد برای روزهای بعد به فرد نوبت می‌دهند و دیگر نیازی نیست بیماران به صورت حضوری مراجعه کنند.

انجام 3500 زایمان طبیعی در ملایر

ترکاشوند عنوان کرد: از آغاز در طرح تحول سلامت در سال‌های 93- 94 بیش از 3500 مورد زایمان طبیعی به صورت رایگانی صورت پذیرفته شده و حدود 430 میلیون تومان حق پرداختی فرانشیزی بوده که از آنها دریافت نشده است.

وی به خدمات ارائه شده در طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان مهر ملایر اشاره و اظهار کرد: راه‌اندازی بخش NICU، 12 تخته، راه‌اندازی سایت بی‌خطرسازی زباله، راه‌اندازی بخش مسمومیت برای نخستین‌بار در ملایر همراه با جذب پزشک متخصص مسمومیت‌ها و توسعه بخش ICU، سبب رشد سطح رضایتمندی بیماران شده است.

ترکاشوند از ارائه درخواست برای جذب چند پزشک فوق تخصص در رشته‌های جراحی فک و صورت، ارتودنسی و دندانپزشکی اطفال و چند پزشک متخصص در رشته‌های گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی، رادیولوژی و طب اورژانس خبرداد و گفت: تا پایان امسال 20 نیروی بهداشتی و درمانی به مراکز درمانی حاشیه شهر و پایگاه‌های سلامت ما افزوده خواهد شد.

فعالیت 400 تخت بیمارستانی در ملایر

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر به فعالیت 400 تخت بیمارستانی در  در 3 بیمارستان غرضی، مهر و امام حسین(ع) اشاره و اظهار کرد: نسبت سرانه جمعیت به تخت‌های بیمارستانی در این شهرستان وضعیت مطلوبی است.

وی با بیان اینکه در هفته دولت پایگاه فوریت‌های پزشکی روستای علوی با 2 نفر نیرو و خدمات‌دهی 24 ساعته افتتاح شد، ادامه داد: 3 دستگاه آمبولانس جدید با اعتبار یک میلیارد و 350 میلیون تومان مجهز به آخریت امکانات روز دنیا به ناوگان ما اضافه شده است.

گروه‌های در معرض خطر حتماً واکسن آنفلوانزا بزنند

ترکاشوند با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و امکان شیوع بیماری آنفلوانزا توصیه کرد: گروه‌های در معرض خطر شامل زنان باردار، کودکان، بیماران سرطانی، افراد دیابتی و مسن حتماً واکسن آنفلوانزا بزنند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم و سفر افراد به کشور عراق توصیه می‌شود حتما مراقب سلامتی حود باشند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار