روستاهای توریستی بابلسر
شهرستان بابلسر دارای روستاهای بکر و زیبایی است که می‌تواند مقصد بسیاری از گردشگران به‌ویژه در تابستان باشد.
کد خبر: ۲۹۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 05 September 2016
به گزارش تابناک مازندران، شهر زیبا و ساحلی بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر دارای منطقه‌ای بکر و نوار جنگلی زیبایی در قسمت شمالی خود است که در نوع خود منحصر به‌فرد بوده و همه ساله پذیرای گردشگران و میهمانان زیاد از اقصی نقاط کشور است.
   
شهرداری بهنمیر به منظور رفاه حال شهروندان و مسافران اقدام به ایجاد تفرجگاه ساحلی در منطقه میرود بهنمیر کرده است که این تفرجگاه دارای امکاناتی از قبیل طرح سالمسازی دریا برای خانم‌ها و آقایان، آلاچیق، آب شرب، برق، سرویس بهداشتی، نمازخانه، استراحتگاه مسافران، پارکینگ عمومی و مجموعه بازی کودکان و مجموعه ورزشی است.
  
 علاوه بر این، شهرداری بهنمیر اقدام به مطالعه و احداث راه دسترسی به منطقه ساحلی مذکور کرده که در طول این جاده شاهد مناطقی زیبا و چشم نواز شامل مزارع شالیزاری و آبگیر دیدنی دارابدین خواهید بود که با وسعت 22 هکتار از زیباترین مناطق شمال کشور است. 
 
 
آبندان دارابدين، آبگيری بسيار زيبا در قسمت شمالی شهر با داشتن 7 متر ارتفاع از سطح زمين و مساحت 22 هکتار و حجم ذخيره آب یک ميليون ليتر، منظره‌ای بسيار زيبا و چشم‌نواز و ديد کافی نسبت به مزارع شاليزاری و باغ‌های مرکبات، گلزار وتوت فرنگی در روستای داربدين بهنمير قرار دارد.
 
   
اين مجموعه چشمگير به عنوان ذخيره آب مزارع شاليزاری مورد استفاده قرار می‌گيرد و علاوه بر محلی برای پرورش ماهی، جنبه توريستی هم دارد.
  
 
درگذشته يک آبندان به نام تلی آبندان در نزديکی مکان فعلی قرارداشته که مورد استفاده کشاورزان بهنمير قرار می‌گرفت.
 
 
 
از آبندان‌های دیگر شهرستان بابلسر، آبندان روستای عزیزک است که دارای زیبایی منحصر به فردی است. این آبندان به مساحت تقريبی 280 هکتار در قسمت جنوبی شهر و در جاده بهنمير به بابل در نزديکی روستای عزيزک واقع شده است.
 
   
بانی اين مجموعه خيری به نام آقای زمانی در سال 1320 بوده که درسال 1369 بازسازی شده است.
 
   اين آبندان يکی از منابع تأمين آب زراعتی منطقه بوده که زمين‌های شاليزاری اطراف را آبياری می‌کند و علاوه بر آن در فصل زمستان جايگاه مناسبی برای زندگی پرندگان مهاجر شامل اردک، غاز، قو، چنگر و ... است، که چشم انداز زيبایی را برای کسانی که آن را به نظاره می‌ نشينند به‌وجود می‌آورد.
 
 
 از دیگر روستاهای شاخص و توریستی بابلسر، کرفون است. منطقه توریستی کرفون در 13 کیلومتری بابلسر در جاده ساحلی به سمت ساری واقع شده است.
 
   
منطقه‌ای بکر و زیبا با دریایی بی‌خطر و ساحلی ماسه‌ای که آرامش خوبی را برای کسانی که طالب آرامش هستند تامین می‌کند.
 
   این منطقه طی مصوبه دولت در سال 1387 به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری شناخته شده است.
 
   بهنمیر یکی از شهرهایی است که از طریق منطقه میرود و کرفون به دریا متصل است و منظره جنگل و دریا را در کنار هم به میهمانان خود هدیه می‌دهد.
 
 
روستای عربخیل از دیگر روستاهای توریستی و شهیدپرور شهرستان بابلسر است. در این قسمت از گزارش به کسانی که احیانا قصد مسافرت به مازندران را دارند باید توصیه کرد که منظره زیبای سد لاستيکی عربخيل را از دست ندهند.
 
   اين سد با 3 متر ارتفاع از کف رودخانه تالار جهت ذخيره آب مزارع برنج بنا شده است. ساخت آن از سال  1382 آغاز و در سال 1384 به پايان رسيده است.
 
 
 
طول سد عرب خيل 50 متر، حجم مخزن آن 1.1 ميليون متر مکعب و حدود 200 هکتار توان آبدهی دارد و منظره‌ای زيبا و دل انگيز و استراحتگاهی مناسب برای گردشگران به‌وجود آورده است.
 
  
رودخانه تالار که تامین کننده آب این سد است از رشته کوه البرز سرچشمه می‌گيرد و پس از عبور از شهرستان‌های سواد کوه، قائمشهر و کياکلا وارد بهنمير می‌شود.
 
   
اين رودخانه از قسمت‌های جنوب شرق، جنوب و غرب بهنمير عبور کرده و در ساحل ميرود به دريای خزر می‌ريزد. رودخانه تالار در مسير خود دارای مناظر طبیعی بسیار زيبايی است.

مشهدسر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار