رئیس مرکز بهداشت شهدای گمنام از جدی‌ تر شدن برخورد با عرضه قلیان در شهر شیراز خبر داد.
کد خبر: ۲۹۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲ 05 September 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز: علی تهمتن رئیس مرکز بهداشت شهدای گمنام گفت: پیرو اقدامات بازدارنده و تعطیلی مراکز و اماکن عمومی عرضه‌ کننده قلیان، جلوگیری از عرضه این ماده سمی در اماکن و موضوع جلوگیری از عرضه غذا های خانگی در خودرو های سیار، با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: اگر در محلی که قلیان کشیده می‌شود، کودکان حضور داشته باشند، احتمال ایجاد عفونت ‌های ریوی مانند آسم، سندرم و مرگ ناگهانی در کودکان افزایش می ‌یابد.
تهمتن افزود: مصرف سیگار و قلیان موجب اختلال در جذب کلسیم و ساخت استخوان، یائسگی زودرس، کاهش وزن و تخریب هورمون ‌های جنسی می شود که موجب سرعت بخشیدن به روند بروز پوکی استخوان می‌ شود.
رئیس مرکز بهداشت شهدای گمنام بابیان اینکه به اکثر تنباکو‌ هایی که در سال‌ های اخیر به بازار آمده اسانس ‌هایی اضافه می‌شود، گفت: این اسانس ‌ها علاوه ‌بر تحریک دستگاه تنفس، موجب حساسیت و آلرژی می‌شود و علاوه ‌بر این بیماری ‌ها، رینیت آلرژیک و سرف ه‌های مزمن همراه با خلط را برای فرد به همراه دارد.
وی بیان کرد: با حضور معاون دادستان و دادیاران شعب رسیدگی به تخلفات بهداشتی، روسای مراکز بهداشت شهرستان شیراز، مدیر و کارشناسان مسؤول بهداشت محیط و روسا و نمایندگان نیروی انتظامی، اداره نظارت بر اماکن عمومی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتحادیه ‌های مرتبط، نشستی در دادسرا تشکیل و مقرر شد پیشنهاد‌ های اعضا، ظرف مدت 48 ساعت به دادسرا ارجاع و پس از بررسی، با هماهنگی ارگان ‌های مرتبط، ظرف مدتی محدود با متخلفان برخورد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار