کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و غبار با سرعت 83 کیلومتر بر ساعت میزان غلظت ذرات معلق در هوای سیستان را در شبانه روز گذشته به حدود چهار برابر حد مجاز رساند.
کد خبر: ۲۹۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 06 September 2016
علی ملاشاهی گفت حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکروگرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به 529 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.
وی گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در سیستان ضمن کاهش کیفیت هوا میزان دید افقی را در زهک به هزارو 500 متر و زابل 2هزار متر کاهش داد.
وی تصریح کرد: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در سیستان همچنان تا فردا تداوم دارد و در این مدت سرعت وزش باد به حدود 80 تا 90 کیلومتر بر ساعت می رسد.
به گزارش ایرنا بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.
این بادها اقتضای طبیعت منطقه بوده و وزیدن آنها به صورت طبیعی دمای هوا را کاهش می دهد اما به سبب خشک شدن تالاب بین المللی هامون گاه با وزش شدید بادهای 120 روزه دمای هوا در منطقه سیستان تا میزان زیادی افزایش می یابد.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و زهک در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید امروز زاهدان و دیگر نقاط مرکزی و جنوبی استان را نیز در بر می گیرد به طوری که در نوار غربی استان به ویژه از کهورک تا شوره گز و به سمت نواحی جنوبی تر مانند بزمان، دلگان و غیره وزش باد شدید کاهش دید را به همراه خواهد داشت.
وی گفت: از فردا از شدت وزش باد در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان کاسته می شود.
ملاشاهی بیان کرد: دریای عمان همچنان تا پایان هفته مواج و متلاطم است.
وی خاطر نشان کرد: زاهدان با حداقل 15 درجه سانتیگراد در شبانه روز گذشته سردترین و شهرستان دلگان در جنوب استان با حداکثر دما 46 درجه گرمترین نقاط سیستان و بلوچستان بودند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار