جانشين فرمانده انتظامي لرستان :
جانشين فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينکه مقابله با اعتياد عزم ملي مي طلبد افزود:ضروري است فعالان عرصه مبارزه با موادمخدر ، جامعه هدف و خانواده ها را نسبت به عواقب سوء موادمخدر آگاه كنند
کد خبر: ۲۹۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 07 September 2016

به گزارش تابناک لرستان ، سرهنگ " احمدي تبار " در جلسه كميته عمليات رواني كه با حضور رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر ، معاون پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان ، جمعي از مديران كل ، معاونان و روساي پليس هاي تخصصي اين فرماندهي در سالن جلسات ستاد انتظامي لرستان برگزار شد ، اعتياد نوجوانان و جوانان را يک معضل اجتماعي بيان و به آثار و تبعات آن و نحوه پيشگيري از اين معضل اجتماعي اشاره کرد.

وي در ادامه به معرفي انواع مواد مخدر سنتي ، صنعتي و همچنين آثار و مضرات مخرب هر يک از آنها و علايم ظاهري افراد مصرف کننده پرداخت و توجه جدي به افراد مبتلا توسط خانواده و جامعه را يک وظيفه دانست .

احمدي تبار با بيان اينكه عواقب حوزه موادمخدر گسترده است و نياز به عزم جدي ملي دارد ، افزود : ضروري است فعالان عرصه مبارزه با موادمخدر ، جامعه هدف و خانواده ها را نسبت به عواقب سوء موادمخدر آگاه كنند .

جانشين فرمانده انتظامي لرستان ادامه داد: ريشه بسياري از جرايم در جامعه به اعتياد ختم مي‌شود لذا بايستي براي از بين رفتن جرايم در جامعه كه همانا ريشه كن كردن اين پديده در جامعه است ، توجه شود ، چرا که واقعيت امر اين است؛ اگر نسبت به اين موضوع بي تفاوت باشيم و تدابير پيشگيرانه و درمانگر لازم را درخصوص جامعه نينديشيم مثل يک بيماري مسري جامعه را نيز فلج خواهد کرد.

احمدي تبار بيان داشت : والدين الگوي تمام نماي فرزندان خود بوده بطوريکه فرزندان نيز بسياري از الگوهاي رفتاري ، اخلاقي ، انگيزه‌ها و ارزش‌هاي والدين خود را از طريق فرآيندهاي تقليد و همانندسازي كسب مي كنند .

جانشين فرمانده انتظامي لرستان ادامه داد : الگوهاي خانوادگي نامتعادل و نامتعارف و روابط معيوب همچون از هم گسيختگي ، آشفتگي ، درگيري و نارسايي هاي رفتاري و عقيدتي والدين موجب ضربه پذيري و گرايش فرزندان به اعتياد خواهد شد .

وي در پايان بر ضرورت گسترش فعاليت هاي فرهنگي در حوزه پيشگيري از اعتياد تاكيد و تصريح كرد: از راهكارهاي مهم پيشگيري از اعتياد ، ايجاد محيط سالم رواني است كه اين مهم در سايه گسترش آموزه هاي اخلاقي ، عقيدتي و بهداشتي كه تكيه گاه بزرگ معنوي است دست يافتني خواهد بود .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار