کد خبر: ۲۹۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 09 September 2016
به گزارش تابناک یزد،شهردار زارچ با تاکید بر این‌که 200 هزار مترمربع از معابر این شهر نیاز به آسفالت کردن دارد، گفت: برخی از این معابر دارای آسفالت فرسوده و نیازمند مرمت جدی هستند. همچنین بخشی از معابر نیز هنوز آسفالت نشده است که برای بهبود این وضعیت به 11‌میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
شهر زارچ با وسعت 23 کیلومتر مربع در 10کیلومتری شمال غربی شهر یزد و درکنار جاده ترانزیت شمال به جنوب واقع شده و دارای آب و هوای گرم و خشک کویری است.
زارچ از 3‌منطقه توده، اله‌آباد و سرچشمه تشکیل شده که این 3 منطقه در فاصله اندکی از یکدیگر واقع شده‌اند ولی امروز با توجه به توسعه شهری و افزایش جمعیت شهر این 3منطقه کاملا به هم پیوسته‌اند و تقریبا غیرقابل تفکیک هستند.
منطقه اله آباد دارای یک محله مسلمان نشین و یک محله زرتشتی‌نشین است. منطقه توده دارای 6 محله به نام‌های سرده،صاحب‌الزمان، بهارستان، دارالشفا، محمدآباد و کاظمیه است ومنطقه سرچشمه به 3محله ساباط،محله میان و محله علیا تقسیم می‌شود.
ارتقای کیفیت معابر شهر و مرمت آسفالت معابر یکی از خواسته‌های اهالی بسیاری از مناطق شهر زارچ است.

آسفالت فرسوده خیابان امام خمینی(ره)
یکی از اهالی خیابان امام خمینی(ره) زارچ بر ضرورت مرمت آسفالت این خیابان تاکید کرد و افزود: عمر آسفالت این خیابان 25 سال است و این موضوع نشان دهنده فرسودگی بیش از حد آسفالت خیابان است.
«میرزامحمد رضایی» اظهار کرد: هر‌چند شهرداری اقدامات قابل توجهی برای شهر انجام داده اما لازم است که برای مرمت معابر به ویژه آسفالت معابر اصلی شهر از جمله خیابان امام خمینی(ره) اقدام جدی صورت گیرد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از معابر اصلی شهر که به مرمت آسفالت نیاز دارد، بلوار صاحب‌الزمان(عج) و خیابان پاسداران است که شهرداری باید بودجه خاصی را برای مرمت به این معابر اصلی اختصاص دهد.

خاکی بودن معابر بلوار دعائی
یکی دیگر از شهروندان زارچی نیز اظهار کرد: هر چند معابر اصلی شهر در برخی از نقاط نیاز جدی به مرمت دارد، برخی از معابر فرعی و شهرک‌های تازه‌تاسیس هم آسفالت نشده‌اند.
«رضا قیومی» ادامه داد: بلوار دعائی و کوچه‌های آن به شدت نیازمند آسفالت است و تردد در این مسیر برای شهروندان بسیار دشوار است. وی افزود: تردد در معابر خاکی برای شهروندان بسیار دشوار است و لازم است که شهرداری از پرداختن به موضوعاتی که اولویت کمتری دارد، چشم بپوشد و به اصلاح معابر شهر بپردازد، چرا که اصلاح  شبکه معابر، نیاز اصلی و اساسی شهر است. این شهروند ادامه داد: شهرداری می‌تواند با روش‌های کم هزینه‌تر به مرمت معابر شهر اقدام کند و با زیرسازی مناسب و استفاده از مصالح مرغوب، عمر آسفالت را افزایش دهد.

اهمیت رسیدگی به معابر سرچشمه
یکی از ساکنان منطقه سرچشمه هم بر ضرورت آسفالت بلوار امام رضا(ع) در این منطقه تاکید کرد و گفت: این بلوار و کوچه‌های آن هنوز خاکی است و شهروندان با مشکلات بسیاری برای تردد مواجه هستند. «مرتضی کلانتری» ادامه داد: داشتن معابر مناسب یکی از نیازهای اساسی شهروندان است و شهرداری باید تمام هم و غم خود را برای بهبود معابر و آسفالت معابر خاکی به کار گیرد.

مرمت 50 هزار مترمربع از معابر
شهردار زارچ با بیان این‌که 200 هزار مترمربع از معابر شهر زارچ نیاز به مرمت آسفالت دارد و یا هنوز آسفالت نشده است، اظهار کرد: برای اصلاح این معابر به 11‌میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
«محمدرضا حفیظی» ادامه داد: اعتباری که برای مرمت این معابر، نیاز است معادل بودجه عمرانی 5 سال شهرداری است، از این رو تامین آن برای شهرداری ممکن نیست.
وی با بیان این‌که شهرداری مرمت بخشی از این معابر را در دستور کار قرار داده است، اضافه کرد: بهسازی آسفالت بیش از 50 هزار متر مربع از معابر محلات زارچ را در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.
شهردار زارچ تاکید کرد: در نیمه نخست سال، با توجه به مساعد شدن شرایط جوی برای امور عمرانی، شهرداری زارچ پروژه آسفالت محلات زارچ در دستور‌کار قرار داده است.
وی یکی از مهم‌ترین مشکلات و اصلی‌ترین مطالبه شهروندان را آسفالت‌کردن معابر و بهسازی محلات و معابر سطح شهر دانست و گفت: خرابی، فرسوده بودن آسفالت و خاکی بودن معابر محلات یکی از مشکلات مهم و اساسی شهر زارچ است.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار