معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری مراسم سالگرد شهید محسن حسنی کارگر در 25شهریورماه خبر داد و گفت: همچنین همایش بانوان ولایی با محوریت تبیین جایگاه زن در ولایت مداری در 29شهریورماه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 10 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام والمسلمین جمال ایزدی در نشست خبری جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی، که پیش از ظهر امروز در اتاق جلسات  اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، درخصوص اهمیت مسئله ولایت، اظهار کرد: امام باقر در روایتی می فرمایند اسلام بر پنج پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است و در ذیل روایت، به مسئله ولایت تأکید بسیاری شده است.
وی ادامه داد: البته این تأکید به آن معنی نیست که چهار موضوع دیگر ارزش ندارند، بلکه این مفهوم را دارد که اساس و ریشه آن ها ولایت است و باید با ولایت تلفیق شوند تا اعتبار پیدا کنند.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه به تشریح برنامه های این سازمان در دهه ولایت پرداخت و بیان کرد: جشن های برنامه های دهه ولایت در تمام شهرستان های استان برگزار می شود که حداقل 75بقعه در استان تکلیف برگزاری این جشن ها را دارند.
حجت الاسلام ایزدی افزود: در هر شهرستان یک برنامه شاخص داریم که در مجموع شهرستان ها 26بقعه شاخص در نظر گرفته شده است.
وی درخصوص زمان بندی برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، عنوان کرد: در روز عید قربان ساعت 6:30دقیقه صبح در 24بقعه نماز عید قربان برگزار می شود و همچنین در روز پنجشنبه 25شهریورماه برنامه عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا را اجرا خواهیم کرد.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری همایش بانوان ولایی در این دهه خبر داد و گفت: این همایش با محوریت تبیین جایگاه زن در امر ولایت مداری در 29شهریورماه از ساعت 16 إلی 18برگزار می شود.
حجت الاسلام ایزدی با بیان این مطلب که در تمام شهرستان ها در روز عید سعید غدیر ساعت 10صبح جشن برگزار می شود، اظهار کرد: علاوه بر شهرستان ها، در استان یک برنامه شاخص برگزار می شود که محل آن در عشق آباد نیشابور، امامزاده حمزه خواهد بود.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزار ی سالگرد شهدای منا در شهرستان ها خبر داد و عنوان کرد: در هر شهرستان حداقل یک مراسم اجرا خواهد شد.
وی همچنین از برگزاری مراسم سالگرد شهید حاج محسن حسنی کارگر خبر داد و گفت: این مراسم در برنامه تجمع 2000نفری قرآنیان در 25شهریور انجام می شود و از فعالان ممتاز قرآنی تجلیل به عمل می آید.
حجت الاسلام ایزدی درخصوص اهمیت ترویج فرهنگ وقف در بین مردم خاطرنشان کرد: ما ضمن این برنامه ها، ترویج فرهنگ وقف، بخصوص وقف در حوزه غدیر را در دستور کار قرار داده ایم، چرا که در موضوعات مختلف بخصوص عزاداری امام حسین (ع) وقف زیاد انجام شده و می خواهیم زمینه را فراهم کنیم تا مردم چه به صورت فردی و چه به صورت مشارکتی به وقف در حوزه غدیر هم تشویق شوند.
وی گفت: روحانیونی به بقاعی که روحانی ندارند فرستاده می شود و اقامه نماز جماعت و فعالیت های فرهنگی از قبیل ارائه مشاوره خانواده، مشاوره اعتقادی و مشاوره درخصوص وقف از برنامه های آن ها خواهد بود.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در پایان از اجرای 64موقوفه در دهه ولایت خبر داد و بیان کرد: این موقوفات به صورت قربانی کردن در روز عید قربان، برگزاری جشن عید غدیر و کمک به سادات فقیر در روز عید غدیر انجام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار