استان خوزستان به دلیل دارا بودن شاخص های بارزی در زمینه های متعدد فرهنگی و همچنین سابقه تمدن چند هزار ساله، در حوزه مسائل فرهنگی از سایر استان های کشور متمایز است.
کد خبر: ۲۹۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 11 September 2016
شنبه ۲۰ شهریورماهمربوطه حول محور هرچه بهتر برگزاری برنامه های هفته فرهنگی استان خوزستان که مقرر است آذرماه در برج میلاد تهران برگزار گردد انجام شد.

 در این جلسه همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: استان ما دارای شاخص های بارزی در زمینه های متعدد فرهنگی است که آن را از دیگر استان های کشورمان متمایز می کند و سابقه چند هزار ساله استان در حوزه تمدنی، ساختاری، سوابق دیرینه در مسائل فرهنگی و اقوام از جمله شاخص های مهم استان در حوزه فرهنگ هستند.

 وی افزود: در مقوله دفاع مقدس ظرفیت‌ های بسیار فرهنگی وجود دارد که معرفی آنها در واقع معرفی جایگاه مردم استان در کشور و فعالیت های مهم مردمان این سرزمین خواهد است.

قنواتی ضمن پرداختن به پتانسیل های متعدد فرهنگی در استان خوزستان عنوان کرد: یک هفته زمان برای این همه حجم ظرفیت های خوزستان کم است و شاید به دلیل محدودیت ها قادر به ارائه همه توانمندی ها نباشیم اما باید تمام تلاش خودمان را در ارائه ظرفیت ها و پتانسیل های خوزستان داشته باشیم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان گفت: هفته فرهنگی خوزستان می‌ تواند موجب بازشناسایی هویت تاریخی و داشته های این استان شود و علاوه بر آن در توسعه اقتصاد استان نیز می تواند تاثیر گذار باشد.

 همچنین در بخش دیگر عباس حیصمی مسئول کارگروه اقوام در هفته فرهنگی خوزستان ضمن در خواست کمک از ادارات استان گفت: همه دستگاه های اجرایی باید در هفته فرهنگی خوزستان مشارکت داشته و در مقوله فرهنگ مطالبه گر باشند.

وی با بیان اینکه هفته فرهنگی استان ها نخستین برنامه ای است که در دهه‌ های اخیر با گستردگی فراوان و با مشارکت اکثریت سازمان ‌ها، رجال سیاسی، فرهنگی در تهران برگزار می شود، اضافه کرد: این هفته برای استان خوزستان فرصت بی نظیری خواهد بود که باید از آن بهره ببریم.

مسئول کارگروه اقوام افزود: نخل، انرژی، صنایع و… از قطب ‌های مهم اقتصادی کشور هستند که باید در هفته فرهگی خوزستان به معرفی آنها تاکید شود و از سویی منطقه آزاد اروند نیز به لحاظ جغرافیایی و دانشگاه جندی شاپور اهواز به لحاظ علمی و تاریخی باید به نحو مطلوبی معرفی شوند.

حیصمی در پایان عنوان کرد: برخی از تاریخ و ادبیات مردم خوزستان در حاشیه قرار گرفته و حتی مردم خود استان با آن غریب هستند که باید به درستی معرفی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار