کد خبر: ۲۹۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 14 September 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: پیش فروش ساختمان و یا درج آگهی تبلیغاتی در این زمینه بدون اخذ مجوزهای لازم در یزد ممنوع است و پیگرد قضایی دارد.

سید علی اصغر رفاهی  اظهار داشت: پیش‌ فروش هر نوع ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و با هر نوع کاربری بدون تنظیم سند رسمی و یا درج و انتشار آگهی پیش فروش بدون اخذ مجوز، ممنوع بوده و با کسانی که این اقدامات را انجام دهند مطابق قانون برخورد قضایی خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن ماده ۲۱ قانون پیش فروش ساختمان، تبلیغات بدون مجوز پیش فروش غیر قانونی بوده و متخلفان به حبس از ۹۱ روز تا یکسال یا پرداخت جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می ‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با بیان اینکه مطبوعات و رسانه‌ها نیز قبل از دریافت مجوز حق درج و انتشار آگهی پیش فروش را ندارند اضافه کرد: هرگونه اقدام برای تبلیغ و انتشار آگهی پیش فروش از طریق درج در مطبوعات و پایگاه‌های اطلاع ‌رسانی و حتی به صورت نصب در اماکن عمومی و دیوار نویسی مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است.

وی افزود: طبق ماده ۲۱ قانون پیش فروش، فروشنده باید مجوز انتشار آگهی را ضمیمه درخواست انتشار آگهی به مطبوعات و رسانه‌های خبری و اطلاع رسانی ارائه کند.

رفاهی بیان داشت: چنانجه رسانه ها و مطبوعات اقدام به انتشار آگهی بدون مجوز کنند مشمول جریمه شده و ضمن توقیف به مدت حداکثر دو ماه، محکوم به پرداخت جزای نقدی از ۱۰ میلیون ریال تا یکصد میلیون ریال شده و در صورت تکرار به حداکثر مجازات محکوم می شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار