مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم خبر داد:
کد خبر: ۲۹۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷ 14 September 2016

مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: میزبانی دانشگاه ایلام از سوگواره علمی فرهنگی اربعین مستمر خواهد بود.

به گزارش تابناک ایلام، دکتر «فضل‌اله ایرجی کجوری» در نشست اربعین معاونان فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌های استان‌های ایلام و خوزستان و همچنین مدیران فرهنگی اجتماعی منطقه 5 دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه ایلام برگزار شد، اظهار کرد: راه‌اندازی این ستاد اربعین دانشگاهیان تصمیم شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی است و این شورا مرکب از نمایندگان دستگاه‌هایی است که در مباحث فرهنگی سایر دستگاه‌ها در دانشگاه‌ها ایفای نقش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان وزارت بهداشت، دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و فرهنگیان، جهاد‌دانشگاهی، بنیاد شهید، بسیج دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری عضو این ستاد هستند، افزود: یکی از وظایف اصلی این ستاد این است که همه دانشجویانی که در راهپیمایی اربعین مشرف می‌شوند باید از طریق ستاد ساماندهی شوند.

مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم اضافه کرد: آمارهای سالیان گذشته که با حمایت دانشگاه‌ها انجام شده ممکن است کم باشد و این در حالی است که دانشجویان عزیمت کرده به کشور عراق برای حضور در کنگره بزرگ اربعین خیلی بیشتر از آمارهای ما است.

ایرجی با بیان اینکه موکب‌های دانشگاه‌ها به همه زائران ارائه خدمت می‌کنند، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در کنار این خدمات باید بخش خاصی از خدمت موکب‌های ما برای دانشجویان حاضر در پیاده‌روی اربعین باشد.

وی با تاکید بر اینکه خدمات به دانشجویان در داخل کشورمان در مرز باید به آن سوی مرز مهران نیز کشیده شود، گفت: انسجام بخشی در کارها برای تسریع در روند کاری ما در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم نتیجه کارمان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین همانند حضورمان در راهیان‌نور باشد چرا که در این بحث موفق عمل کرده‌ایم.

مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است بیشترین دانشجویان ما از طریق مرز شلمچه عازم عتبات عالیات شوند چرا که دسترسی مرز شلمچه به قطار و سیستم راه‌آهن کشور عراق در استان میسان بهتر صورت می‌گیرد.

ایرجی با با اشاره به اینکه انسجام دادن به حرکات دانشجویی در این مسیر آرامش و امنیت سفر رابرای دانشجویان دو چندان می‌کند، اظهار کرد: مقرر شده سوگواره علمی فرهنگی اربعین به شکل مستمری انجام شود که دانشگاه ایلام امسال این وظیفه را بر عهده دارد


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار