کد خبر: ۲۹۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 15 September 2016


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از اجرای طرح پایش لحظه به لحظه وضعیت آلودگی هوا در فصل سرما خبر داد.

مهدی مهرور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج گفت: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز و تغییرات آب و هوایی در ماه‌های پاییز و زمستان نیاز بود که مدیریت بحران طرح‌های ویژه‌ای را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: هر ساله در ماه‌های سرد سال شاهد هستیم که شرایط وارونگی جوی اتفاق افتاده و به همین دلیل و همچنین دلایل دیگر با افزایش آلاینده‌های جوی و آلوده‌ شدن هوا روبرو می‌شویم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تصریح کرد: در سال‌های گذشته بارها به دلیل آلوده بودن هوا در مناطق مختلف کشور از جمله استان البرز دستورات مقطعی مانند تغییر ساعت کاری ادارات و یا تعطیلی مدارس، کارخانه‌ها و ادارات صادر شده است.

مهرور در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای اطلاع از شرایط جوی و میزان آلاینده‌ها در دستور کار قرار دارد، گفت: امسال طرح پایش لحظه به لحظه میزان آلودگی هوا در استان البرز با تلاش اداره‌کل حفاظت محیط زیست در استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی از سوی این اداره‌کل در مناطق مختلف استان البرز جانمایی و راه‌اندازی شده است و به صورت علمی و با استفاده از تجهیزات پیشرفته میزان آلودگی هوا مورد پایش قرار می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: بر این اساس در پاییز و زمستان امسال برای نخستین‌بار به صورت لحظه به لحظه شرایط جوی و میزان آلودگی‌ هوا مورد سنجش قرار می‌گیرد و در صورت افزایش آلاینده‌های جوی بلافاصله کمیته‌ها و کارگروه‌های مربوطه از جمله کمیته اضطرار تشکیل جلسه خواهد داد تا راهکارهای کاهش آلودگی هوا مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

مهرور در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه پیشنهاد تعطیلی مدارس در روزهای اوج آلودگی در پاییز و زمستان به کجا انجامیده است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به صورت کشوری طرحی را به مراجع صلاحیت‌دار پیشنهاد کرده تا در ایامی که اوج آلودگی‌ هوا به دلیل ایجاد شرایط وارونگی جوی در کشور داریم، تعطیلات زمستانی برای مدارس پیش‌بینی شود که این طرح تنها یک پیشنهاد است و باید مراجع صلاحیت‌دار ملی در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر تصمیمی که در سطح ملی اتخاذ شود و به صورت قانون باشد در استان البرز نیز اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار