تابناک: نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: به عقیده من مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر عهده روحانیت باشد.
کد خبر: ۲۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ 30 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایمنا، آیت الله طباطبایی نژاد با حضور در مراسم تکریم و معارفه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از جمله مراکز مهمی است که باید مدیریت آن بر عهده روحانیت قرار گیرد تا روح معنویت و پیروی از قوانین دین اسلام در آن به نحو صحیحی اجرا شود.
امام جمعه اصفهان در ادامه افزود: معاوضه مقام حجت الاسلام ارزانی در دفتر تبلیغات اسلامی استان با حجت الاسلام قطبی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اتفاق مبارکی است که امیدوارم هریک از این عزیزان در بستر مسئولیت خود موفق باشند.
وی ادامه داد: البته ترک جایگاه مدیریت دفتر تبلیغات اسلامی از سوی حجت الاسلام ارزانی برای جناب حجت الاسلام دکتر واعظی، ریاست دفتر تبلیغات اسلامی قم اتفاق خوشایندی نبود و مطلوب ایشان این بود که آقای ارزانی در این جایگاه باقی بمانند. اما با جایگزینی حجت السلام قطبی به جای ایشان، گزینه مناسبی در این مقام قرار گرفت.
وی همچنین حجت الاسلام قطبی را گزینه مناسبی برای ریاست دفتر تبلیغات اسلامی استان دانست و تاکید کرد: ایشان در گذشته در سیستم دفتر تبلیغات اسلامی بوده و سالها فعالیت داشته‌اند و با نحوه کار و اصول آن به خوبی آشنا هستند و من عقیده دارم این جابجایی هیچ لطمه‌ای بر روند کاری دفتر تبلیغات اسلامی وارد نخواهد کرد.
آیت الله طباطبایی نژاد در پایان به بیان روایتی از امام جواد (ع) پرداخت و عنوان کرد: روایتی از امام جواد الائمه (ع) نقل شده است که این مراسم زمان مناسبی را برای بیان آن ایجاد کرده است.
وی افزود: امام می‌فرمایند مومن برای رشد و پیشرفت در جایگاه خود به سه خصلت نیازمند است. نخست توفیق الهی است که باید از سوی خداوند یک توفیق و نظر خاصی به انسان بشود. این توفیق شامل اموری همچون تولد در یک خانواده متدین، در یک کشور دین مدار و قرار گرفتن در محیطی معنوی و خدامحور است. دومین خصلت واعظ نفس بودن است. به این معنا که مومن خود باید واعظ و راهنمای نفس خودش باشد و خود را از قرار دادن در مسیر خطا و اشتباه نهی نماید.
وی ادامه داد: سومین خصلت نیز نرمش در برابر شنیدن و پذیرفتن نصیحت است که انسان با این خصلت موجب دریافت نصایح ارزشمند از سوی دیگران می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار