جدال تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال جوانان استان قم برای به دست آوردن سهمیه فوتبال قم در لیگ کشور رونق ویژه‌ای به این رقابت‌ها بخشیده و زمینه شناسایی استعدادهای فوتبال را فراهم کرده است.
کد خبر: ۲۹۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 18 September 2016
به گزارش تابناک قم، از سال 1387 که باشگاه صبا به استان قم منتقل شد، رونق قابل توجهی در فوتبال استان قم ایجاد شده و انگیزه بازیکنان نخبه و مستعد فوتبال قم این است که با نشان دادن شایستگی‌ها و توانایی‌های فنی خود، روزی به تیم صبای قم در لیگ برتر فوتبال ایران ملحق شوند.

از زمان حضور صبا در قم، فوتبال باشگاه‌های استان قم رکود چند ساله خود را آرام آرام پشت سر گذاشته و هر چند هنوز کمی‌ها و کاستی‌های هم دارد اما آرام آرام سر و شکل بهتری به خود می‌گیرد و برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری لیگ‌های استانی به شکل بهتری انجام می‌پذیرد.

درخشش بازیکنان نخبه فوتبال قم در تیم‌های پایه صبا

رئیس هیأت فوتبال استان قم می‌گوید: حضور صبا در قم موجب شده تا هر ساله استان قم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی رده‌های سنی پایه یعنی لیگ برتر نوجوانان و امید و لیگ دسته اول جوانان باشگاه‌های کشور دارای نماینده باشد و بازیکنان نخبه فوتبال قم این فرصت را داشته باشند که در تیم‌های پایه صبا در سطح کشور بدرخشند.

کریم بهرامی در ادامه خاطرنشان کرد: باشگاه‌های دیگر فعال در فوتبال استان قم نیز با انگیزه‌تر از گذشته گام به رقابت‌های باشگاهی استان می‌گذارند تا با کسب مقام قهرمانی جواز حضور در مسابقات لیگ فوتبال نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید باشگاه‌های کشور را کسب کنند و بدین‌ترتیب رقابت نزدیکی با صبا داشته باشند و حتی در گاهی از اوقات خود را از صبا برتر نشان بدهند.

در هر حال تمامی این اتفاقات نوید آینده‌ای خوب و مثبت را برای فوتبال قم می‌دهد، فوتبالی که امسال 15 تیم در مسابقات لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های آن حضور دارند و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کمیته مسابقات هیأت فوتبال قم در دو گروه هفت و هشت تیمی به شکل دوره‌ای بازی‌های خود را برگزار می‌کنند.

جدال 15 تیم در لیگ جوانان فوتبال قم

مسوول کمیته سابقات هیأت فوتبال استان قم نیز با اشاره به شیوه برگزاری رقابت‌های فصل 1395 لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم عنوان کرد: نحوه برگزاری لیگ جوانان به این شکل است که در پایان مرحله گروهی، سه تیم از هر گروه مجموعا 6 تیم راهی مرحله دوم می‌شوند و در نهایت تیم قهرمان نماینده فوتبال قم در مسابقات جوانان باشگاه‌های کشور خواهد شد.

جواد رنگرز جدی یاد آور شد: بعد از گذشت سه هفته از فصل جدید این بازی‌ها، در گروم نخست تیم فوتبال جوانان آبادگران یکه‌تاز جدول رده‌بندی است و بدون شکست و با کسب سه پیروزی به تنهایی در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفته و مدعی اصلی صعود از این گروه به مرحله بعدی به شمار می‌رود.

در گروه دوم مقدماتی نیز تیم فوتبال جوانان صبای قم که اتفاقا سهمیه حضور در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال جوانان باشگاه‌های ایران را دارد و در حقیقت تیم دوم رده جوانان باشگاه فرهنگی ورزشی صبا محسوب می‌شود، در صدر جدول رده‌بندی جای گرفته است.

جدال اتحاد با آبادگران در حساس‌ترین‌ مسابقه گروه نخست

دیدارهای هفته چهارم از امروز یکشنبه بیست و هشتم شهریور ماه در گروه‌های دو گانه آغاز می‌شود و طبق برنامه‌ریزی کمیته مسابقات هیأت فوتبال استان قم، مهمترین بازی‌های این هفته را تیم‌های پناه‌آفرین با سیاه جامگان و اتحاد با آبادگران در لیگ جوانان قم برگزار می‌کنند.

در هفته چهارم رقابت‌های لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های قم، تیم‌ فوتبال پیمان که هم اکنون با کسب 6 امتیاز در مکان چهارم جدول رده‌بندی گروه نخست جای گرفته است در دیداری حساس باربر تیم سهیل قرار می‌گیرد در حالی که سهیلی‌ها با کسب سه امتیاز ششم هستند.

دومین بازی از گروه نخست بین تیم‌های افشین و آرمان برگزار می‌شود، در شرایطی که افشین با کسب سه امتیاز در بین هشت تیم حاضر در این گروه رتبه هفتم را در اختیار دارد و تیم فوتبال جوانان آرمان هر سه بازی قبل خود را به حریفان واگذار کرده و بدون امتیاز در انتهای جدول جای گرفته است.

تیم 6 امتیازی و رده دومی جدول گروه نخست یعنی هنگ این هفته در دیداری بسیار مهم برابر تیم رده پنجم جدول رده‌بندی لیگ جوانان باشگاه‌های استان قم قرار می‌گیرد، در گروه نخست هم اکنون سفیر سه امتیاز کمتر از تیم هنگ دارد و همچنان امیدوار به صعود از مرحله مقدماتی است.

بدون شک حساس‌ترین دیدار هفته چهارم لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم در گروه نخست را تیم‌های جوانان آبادگران و اتحاد برگزار می‌کنند، در این گروه هم اکنون آبادگران با کسب سه پیروزی در سه مسابقه قبل خود با 9 امتیاز صدرنشین است و اتحاد با 6 امتیاز در مکان سوم جای دارد.

رویارویی پناه‌آفرین با سیاه جامگان در مهمترین بازی گروه دوم

در گروه دوم مقدماتی نیز این هفته سه مسابقه برگزار می‌شود و طبق برنامه، پیام قعرنشین که هر  سه بازی قبل خود را به حریفان باخته است در هفته چهارم به مصاف هما تیم چهار امتیازی رده چهارم جدول می‌رود و عقاب پردیسان با سه امتیاز و جایگاه پنجم جدول مقابل تیم سفید زاگرس یک امتیازی رده ششم قرار می‌گیرد.

آخرین بازی هفته و حساس‌ترین دیدار را تیم‌های سیاه‌جامگان و پناه‌آفرین انجام می‌دهند، در حالی که پناه‌آفرین با کسب پنج امتیاز از سه بازی قبل در مکان دوم جدول گروه دوم ایستاده و سیاه‌جامگان در تعقیب این تیم با چهار امتیاز سوم است و تنها تیمی که این هفته به میدان نمی‌رود تیم صدرنشین گروه دوم یعنی صبای قم است که به دلیل هفت تیمی بودن جدول، با قرعه استراحت برخورد کرده و نظاره‌گیر نتایج دیگر تیم‌ها خواهد بود.

در جدول رده‌بندی گروه نخست لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم تا پایان هفته سوم تیم آبادگران با 9 امتیاز صدرنشین است و تیم‌های 6 امتیازی هنگ، اتحاد و پیمان در رده‌های دوم تا چهارم ایستاده‌اند، سه تیم سه امتیازی سفیر، سهیل و افشین نیز در رده‌های پنجم تا هفتم هستند و تنها تیم بدون امتیاز این گروه آرمان رده هشتمی است.

در گروه دوم لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم نیز صبای قم با هفت امتیاز در صدر جای گرفته است، پناه‌آفرین با پنج امتیاز رده دوم را در اختیار دارد و تیم‌های چهار امتیازی سیاه‌جامگان و هما سوم و چهارم هستند، ضمن اینکه تیم‌های عقاب پردیسان با سه امتیاز، سفید زاگرس با یک امتیاز و پیام بدون امتیاز رده‌های پنجم تا هفتم این گروه از لیگ جوانان فوتبال قم را به خود اختصاص داده‌اند.

در گروه نخست رقابت‌های لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم تیم‌های افشین، سهیل، آبادگران، سفیر، آرمان، هنگ، اتحاد و پیمان به شکل دوره‌ای با یکدیگر رقابت می‌کنند و بازی‌های گروه دوم نیز با حضور تیم‌های جوانان سفید زاگرس، پناه آفرین، هما، صبا، پیام، سیاه جامگان و عقاب پردیسان برگزار می‌شود.

سیاه‌جامگان دارای بهترین خط حمله / پیام و آرمان ضعیف‌ترین‌ تیم‌ها

تا پایان هفته سوم رقابت‌های لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم، تیم آبادگران صدرنشین گروه نخست دارای بهترین خط حمله است، تیمی که در سه مسابقه قبلی 11 گل به ثمر رسانده اما عنوان بهترین خط دفاع را تیم سیاه‌جامگان در اختیار دارد که در سه هفته قبل هیچ گلی از حریفان دریافت نکرده است.

آبادگران صدرنشین گروه نخست با سه پیروزی در هر سه مسابقه قبل خود قوی‌ترین تیم این فصل محسوب می‌شود و آرمان در گروه نخست به همراه پیام در گروه دوم بدون کسب پیروزی و حتی یک امتیاز از سه بازی قبل خود، ضعیف‌ترین تیم‌های لیگ امسال به شمار می‌روند.

تیم‌های بدون باخت لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های استان قم تا قبل از هفته چهارم، آبادگران در گروه نخست و تیم‌های صبا، پناه‌آفرین و سیاه‌جامگان در گروه دوم هستند اما تیم‌های بدون پیروزی آرمان از گروه نخست به همراه سفید زاگرس و پیام از گروه دوم به شمار می‌روند.

بدترین خط دفاع لیگ فوتبال جوانان باشگاه‌های قم تا قبل از هفته چهارم نیز با 10 گل خورده در اختیار تیم‌های پیام و آرمان قعرنشین‌های گروه‌های دو گانه است، ضمن اینکه اتفاق جالب توجه در گروه نخست، عدم تساوی هر هشت تیم این گروه تا پایان هفته سوم است و در گروه دوم نیز تیم‌های عقاب پردیسان و پیام هنوز مساوی نکرده‌اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار