کد خبر: ۲۹۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 19 September 2016

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به افزایش 15 درصدی ارزش اقتصادی صادرات کالا از مرز مهران اشاره کرد و گفت: در 5 ماهه نخست امسال شاهد افزایش قیمت پایه صادرات در مرز بین‌المللی مهران هستیم.

«جمیل شوهانی» در گفت و گو با خبرنگار ایسناایلام، اظهار کرد: در 5 ماهه نخست سال جاری 226 میلیون و 472 هزار و 797 دلار کالا از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد نشان می‌دهد، افزود: در 5 ماهه نخست سال گذشته 196 میلیون و 563 هزار و 190 دلار کالا از این پایانه مرزی توسط تجار به عراق صادر شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: میزان کالای صادراتی استان از طریق مرز بین‌المللی مهران در 5 ماهه نخست امسال از نظر وزنی 514 میلیون و 442 هزار و 401 کیلوگرم بوده که در مدت مشابه سال گذشته بیش از 686 میلیون کیلوگرم بوده است.

شوهانی با بیان اینکه حجم صادراتی کالا از مرز مهران در 5 ماهه نخست امسال از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 کاهش نشان می‌دهد، عنوان کرد: این میزان کاهش وزنی محموله‌های صادراتی نشان دهنده افزایش ارزش اقتصادی و صادرات کیفی است که بیانگر افزایش قیمت پایه صادراتی در استان است.

وی به میزان خروجی کالای سایر گمرکات از مرز بین‌المللی مهران اشاره و تصریح کرد: میزان کالای خروجی سایر گمرکات کشور از مرز مهران در 5 ماهه نخست سال جاری 704 میلیون و 877 هزار و 365 دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 298 میلیون و 124 هزار و 260 دلار بوده از رشد 136 درصدی برخوردار است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با تاکید بر اینکه جمع خروجی استان (مهران و سایر گمرکات) 931 میلیون و 350 هزار و 162 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 493 میلیون و 687 هزار و 440 دلار بوده از رشد 89 درصدی برخوردار است.

شوهانی یادآور شد: علیرغم کاهش میانگین صادرات کشوری ولی خوشبختانه با تلاش‌های مدیریت ارشد استان و متولیان صادرات، تعاملات و تفاهمات خوبی با استان‌های همجوار عراق از جمله واسط، میسان و بابل صورت گرفته که در این راستا دیدارهای دو جانبه‌ای نیز انجام شده که همین امر موجب استقبال تجار عراقی برای واردات به این کشور شده است.

وی در پایان با اشاره به اقلام صادراتی از مرز بین‌المللی مهران اظهار کرد: اقلام صادراتی از طریق این مرز که به کشور عراق صادر می‌شوند شامل صیفی جات، مصالح ساختمانی، قطعات وسایل نقلیه، مصنوعات پلاستیکی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های به هم فشرده بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار