استاندار ایلام گفت: ادارات و ارگان ها برای افزایش رونق صنعت چاپ، نیازهای چاپی خود را در داخل استان انجام دهند و در صورت امکان اداره کل آموزش و پرورش ایلام نیز کتاب های درسی سهمیه اختصاصی را در داخل استان چاپ کند.
کد خبر: ۲۹۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 19 September 2016
به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید روز دوشنبه در دومین جشنواره صنعت چاپ و نشر استان ایلام اظهار کرد: همچنین بازاریابی برای تولید کالاهای چاپی با قیمت و کیفیت مناسب در استان های همسایه ایلام در کشور عراق از جمله واسط و میسان از طریق رابط و نماینده انجام و با قیمت مناسب چاپ شود و بعد مسافت در این مورد تاثیر ندارد.
وی افزود: در گذشته ایلام دارای مشکلات عدیده ای در زمینه صنعت چاپ و نشر بود و در سال 71 که اولین هفته نامه استانی بنام پیک ایلام انتشار یافت که به علت نبود امکانات در استان برای چاپ آن با مشکلات زیادی از جمله لیتوگرافی و چاپخانه مواجه شدیم این نشریه در استان کرمانشاه چاپ می شد.
مروارید یادآور شد: از آن زمان تاکنون پیشرفت های خوبی در استان شکل گرفته به گونه ای که دیگر استان های اطراف برای چاپ آثار و رسانه های مکتوب خود به استان ایلام می آیند.
مروارید تاکید کرد: استان ایلام در حال حاضر در زمینه صنعت چاپ و با توجه به رفت و آمدهای فرهنگی و موضوع حساس اربعین از موقعیت خوبی برخوردار است و ما باید برای پیشرفت صنعت چاپ و نشر استان از این ظرفیت استفاده کنیم و با توجه به سال اقتصاد مقاومتی نقطه ضعف ها را بررسی کرده و با انجام کارهای توسعه ای دستگاه های موجود را نیز ارتقا دهیم.
وی گفت: امسال وام و تسهیلات مناسبی در حوزه چاپ برای این استان در نظر گرفته شده و با بانک سینا نیز تفاهم نامه ای در خصوص اعطای وام و تسهیلات فردی و جمعی برای توسعه کار صنعت چاپ و نشر منعقد شده تا با دریافت این تسهیلات فعالان حوزه صنعت چاپ با بکارگیری دستگاه ها و تجهیزات نوین تقویت شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این آیبن گفت: با وجود کاستی ها رشد نسبی خوبی در زمینه صنعت چاپ در استان داشته ایم و همگام با حوزه های دیگر در این مورد از پیشرفت خوبی برخودار هستیم.
محمدعلی نیاکان افزود: از سال 54 تاکنون شاهد رشد کمی صنعت چاپ و نشر در استان هستیم و البته با نقد کارشناسانه می توانیم مشکلات موجود در این زمینه را رفع کنیم و با همگراتر بودن کیفیت کار و دانش تخصصی را ارتقا دهیم.
وی به فعالان صنعت چاپ و نشر استان خواست مشکلات و دغدغه های خود در این مورد را به مسئولان منعکس کنند، اظهار کرد: ما نیز بعنوان مسئول این خواسته ها را به مسئولان کشوری بازتاب می دهیم.
نیاکان یادآور شد: صنعت چاپ و نشر یکی از عناصر مهمی است که در کنار آن ناشران، مولفان، فرهنگیان، شاعران و هنرمندان دست در دست هم داده و به رشد فرهنگی استان و کشور کمک می کند.
وی تاکید کرد: صنعتگران استان ایلام حوزه چاپ و نشر با وجود استعداد و توانایی برای شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی با مشکلات مالی مواجه هستند.
در پایان این مراسم که در محل مجتمع ارشاد برگزار شد از صنعتگران موفق استان ایلام تقدیر به عمل آمد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار