معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان:
امسال مقطع پیش دبستانی الویت اصلی آموزش و پرورش استان خوزستان است و دوره پیش دبستانی برای دانش آموزان خوزستانی اجباری است که برای رسیدن به این هدف مهم همگان باید کمک نمایند.
کد خبر: ۲۹۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 22 September 2016
به گزارش تابناک، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در گفتگو با تابناک از ورود 100 هزار دانش آموز پایه اول خوزستانی به مدارس استان خبر داد.

اردشیر شجاعی افزود: امسال بیش از 540 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی وارد مدرسه می شوند همچنین لازم به ذکرد است قریب به یک میلیون نفر دانش آموزش در سه مقطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم در مدارس استان خوزستان حضور خواهند داشت. 

وي بيان کرد: بيش از سه هزار و ۷۰۰ کلاس براي  پایه اولي ها و حدود 23 هزار کلاس درس برای کل مقاطع ابتدایی استان خوزستان سازماندهي شده است و اميدوارم ارتباط دو سويه بين آموزش و پرورش و اوليا تا پايان سال ادامه داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به پروژه ماه مهر آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش خوزستان همه تلاشش بر این است تا از تمام ظرفیت و تجهیزات خود جهت آماده سازی و تکمیل فضاهای فیزیکی کلاس های درس و ساماندهی نیروهای انسانی استفاده کند تا بدین صورت ماه مهر شروعی جدی و پرتوان برای همه دانش آموزان و معلمان خوزستانی داشته باشد.

وی افزود: در جشن غنچه ها که برای ورود نوآموزان مقطع پیش دبستاین و پایه اولی ها در دبستان شهید خانزاده شهرستان کارون  برگزار گردید مدیر کل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان حضور داشتند. خوشبختانه فرزندان ما از اينکه به عنوان روزاول، جشن شکوفه ها و ورودي خود را جشن گرفتند، خيلي خوشحال هستند که مسئولان نيز ازاين نشاط دانش آموزان مسرور مي شوند.

وی خاطرنشان کرد: امسال مقطع پیش دبستانی الویت اصلی آموزش و پرورش استان خوزستان شده است. دوره پیش دبستانی برای دانش آموزان خوزستانی اجباری است. امیدواریم که برای رسیدن به این هدف مهم همگان کمک نمایند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: اعلام می داریم که تنها مراکزی صلاحیت علمی برگزاری دوره پیش دبستانی را دارند که مجوز حود را از اداره کل آموزش و پرورش اخذ کرده باشند. بنابراین هر مرکز پیش دبستانی که که از هر سازمان و یا نهاد دیگری  مجوز پیش دبستانی را اخذ کرده باشد غیرقانونی است.

وی تاکید کرد: به اولیا توصیه می کنیم به دلیل اهمیت ویژه ای که دوره پیش دبستانی در آماده سازی علمی نوآموزان جهت ورود به مقطع دبستان دارد، فرزندان خود را در مراکز تایید شده آموزش و پرورش ثبت نام نمایند.

شجاعی گفت: معاونت حقوقی ریاست محترم جمهوری به صراحت اعلام کرد که تنها متولی دوره پیش دبستانی در کشور آموزش و پرورش است و هیچ نهاد و ارگانی حق گذراندن این دوره را ندارد.

وی ظهار کرد: به دلیل آن که امسال سنجش سلامت نوآموزان را در مقطع اول ابتدایی از پیش دبستانی لحاظ خواهیم کرد فقط نوآموزانی که در مراکزی دارای مجوز آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی را گذراندند و در سیستم سند ما ثبت شده باشند صلاحیت علمی آن ها تایید خواهد شد. 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار