همزمان با ماه مهر
همزمان با ماه مهر جشنواره ملی انگور در شهرستان تاکستان با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴ 22 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سیاوش طاهرخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی انگور در شهرستان تاکستان اظهار داشت: این جشنواره به مدت یک روز ششم مهر ماه سال جاری از ساعت 8 صبح در شهرستان تاکستان برگزار می‌شود.

وی افزود: نخستین جشنواره ملی انگور برنامه‌های شاد و متنوع را به همراه دارد که از موارد آن می‌توان به رونمایی از تابلوی این جشنواره در ابتدای خیابان انگور ایران اشاره کرد.

فرماندار تاکستان ادامه داد: جشنواره ملی انگور که به صورت ورک‌شاپ برگزار می‌شود برنامه‌های متنوع دیگری از جمله نماز شکرگزاری، کاروان شادی، کارگاه‌های آموزشی، اجرای موسیقی زنده، آتش‌بازی و نورافشانی، قرعه‌کشی و اهدای جوایز، نمایشگاه عرضه محصولات و فرآوری‌های انگور و غذاهای سنتی، مسابقه شیره‌پزی،خوشه برتر، نقاشی کودکان با موضوع انگور را به خود اختصاص می‌دهد.

طاهرخانی بیان کرد: جشنواره ملی انگور شهرستان تاکستان در دو بخش برگزار شد که بخش نخست آن در خیابان انگور ایران «حدفاصل میدان المهدی تا میدان آزادی» و بخش دوم از میدان آزادی به سمت دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: با برگزاری بخش دوم جشنواره ملی انگور در دانشگاه آزاد شهرستان تاکستان، برنامه‌های مختلفی همچون برپایی نمایشگاه در این راستا صورت می‌گیرد.

فرماندار تاکستان به مهم‌ترین هدف برگزاری جشنواره ملی انگور این شهرستان اشاره کرد و گفت: شکرگزاری محصول از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: میزان محصول انگوری که در شهرستان تاکستان و شهرهای حومه آن کشت می‌شود به ترتیب برابر 25 هزار هکتار و 35 هزار هکتار بوده که برگزاری جشنواره ملی انگور فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های این شهرستان است.

وی اضافه کرد: شهرستان تاکستان 75 گونه از محصول انگور را به خود اختصاص می‌دهد.

فرماندار تاکستان تشریح کرد: جشنواره انگور درسال‌های گذشته در این شهرستان برگزار شده است اما در سال جاری شاهد برگزاری این جشنواره به صورت ملی هستیم.

طاهرخانی یادآور شد: در جشنواره ملی انگور سایر ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی همچون سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین و صدا و سیمای مرکز قزوین، جمعیت هلال‌احمر شهرستان تاکستان و سایر نهادها مشارکت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار