مسئول ستاد مردمی اربعین عتبات عالیات هرمزگان گفت: موکب اربعین حسینی قمربنی هاشم(ع) درکربلای معلی راه اندازی شده که پیش بینی می شود روزانه به 12 هزار زائر اربعین به صورت نفر روز خدمات ارائه دهند.
کد خبر: ۳۰۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 27 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حبیب بهادری سه شنبه درحاشیه نشست هماهنگی راه اندازی موکب اربعین هرمزگان در کربلای معلی درجمع ستادهای مردمی اربعین میناب افزود: بیش از 250 نفر با عنوان خادم اباعبدالله الحسین(ع) دربخش های مختلف اسکان، پذیرایی و برپایی موکب اربعین، کار خدمات رسانی را انجام می دهند.
 
وی اقلام مورد نیاز برای زائران هرمزگانی اربعین حسینی در عراق را شامل آب معدنی، نان، خرما، زیرانداز، حبوبات، پتو، کنسرو، تانکر آب، برنج، دیگ بزرگ، قند و شکر، مرغ و گوشت و ظروف یکبار مصرف عنوان کرد.
 
مسئول ستاد مردمی اربعین عتبات عالیات هرمزگان اظهارکرد: همچنین با همکاری بسیج و سپاه پاسداران امکان ایجاد زیرساخت های مناسب برای استقرار تانکرهای آب، حمام و سرویس های بهداشتی مورد نیاز زائران فراهم می شود.
 
وی با بیان اینکه میناب به عنوان شهرستان معین از استان هرمزگان برای جمع آوری نذورات مردمی برای برپایی موکب قمربنی هاشم(ع) در اربعین فعال کرده، اذعان داشت: صرف جمع آوری نذورات مردمی هزینه نمودن برای زائران است و هیچ هزینه از محل جمع آوری کمک های مردمی برای ایاب و ذهاب خادمان اربعین درنظر گرفته نشده و تمام هزینه های سفر بر عهده خادم است.
 
بهادری یادآورشد: موکب اربعین هرمزگان از فروردین امسال کار خود را با برنامه ریزی و شناسایی ظرفیت های استان برای خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران در کربلای معلی آغاز کرده است.
 
این مسئول اظهارکرد: از آن جایی که مردم عراق در ایام اربعین حسینی خدمت به زائران را از بهترین اعمال می دانند، راه اندازی این موکب نیز کمکی به مردم و حکومت شیعی عراق در میزبانی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) می باشد.
 
بهادری اظهارداشت: همکاری مردم در زمینه و اهدای نذورات به ستاد مردمی اربعین درهرمزگان زمینه ساز برگزاری هرچه با شکوه تر این مراسم ویژه است که این استان در این سفر میلیونی بخشی از خدمات رسانی را در ایام اربعین بر عهده می گیرد.
 
مسئول ستاد مردمی اربعین هرمزگان اضافه کرد: مسیر 75 کیلومتری حدفاصل نجف تا کربلا کانون اصلی پیاده روی مراسم اربعین حسینی است که میلیون ها زائر از سراسر جهان اسلام به خصوص از کشورمان در آن حضور دارند.
 
بهادری تصریح کرد: امسال برنامه ریزی لازم به منظور ایجاد چهار موکب در مراسم اربعین از سوی ستاد مردمی اربعین هرمزگان صورت گرفته که سه موکب در عراق و یک موکب مرز شلمچه با هدف خدمت به زائرین حسینی ایجاد خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار