رهاسازی 5 میلیون بچه ماهی در دریای خزر5 میلیون قطعه بچه ماهی در دریای خزر رها شدند .
کد خبر: ۳۰۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 01 October 2016
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: این تعداد ماهی حدود 10 درصد ماهیان تولیدی امسال اند که به روش مصنوعی در مرکز بازسازی شهید رجایی ساری تولید شده اند و پس از سازگارشدن با آب دریا ( نگهداری 24 ساعته در آب نمکی همسان با شوری آب دریا ) در دریا رها شدند .  
 
به گفته شیخ تبار از مجموع 65 میلیون قطعه بچه ماهی تولیدی به روش تکثیر مصنوعی امسال در این مرکز 62 میلیون قطعه هم به 20 رودخانه استان مازندران منتقل شد.    
 
او همچنین از تولید و تکثیر 12 میلیون قطعه بچه ماهی سفید و یک میلیون بچه ماهی کپور به روش شیل گذاری در 8 رودخانه و دو استخر این استان خبر داد .
 
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران از آلودگی زیست محیطی رودخانه های این استان به عنوان بزرگترین مشکل صید و صیادی یاد کرد و  نجات صنعت صید و صیادی مازندران را در گرو تکثیر طبیعی دانست .
 
شیخ تبار افزود : تکثیر طبیعی با حفظ ذخایر ژنتیکی ماهیان سالم با رشد مناسب و ضریب بازگشت شیلاتی بیشتر ، رودخانه را به تسخیر صیاد در می آورد و سلامت انسان و محیط زیست را رقم می زند .
 
او با اشاره به آمادگی صیادان برای پهن کردن تورهای ماهی در دریای خزر پیش بینی کرد امسال از هجدهم مهر صید ماهیان استخوانی در 478 کیلومتر از آب های ساحلی مازندران آغاز شود.  
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار