معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: میزان خسارات ناشی از وقوع طوفان را که طی یک ماه گذشته دراستان مازندران به وقوع پیوست با هماهنگی دستگاه های اجرایی به دولت ارجاع دادیم.
کد خبر: ۳۰۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 02 October 2016
اسماعیل نجار اظهار کرد: دولت نیز در زمان حاضر، مبلغ اعلام شده مربوط به خسارات ناشی از حادثه طوفان در استان مازندران را مصوب کرده و این امر در دستور کار دولت قرار گرفته است.
نجار افزود: در پی حادثه طوفان به 6 هزار و100 واحد مسکونی در مازندران از جزء تا کل خسارت وارد آمده است که باید جبران خسارت شود.
معاون وزیرکشور اعلام کرد:هم اینک پیگیری اعتبار لازم برای جبران خسارات ناشی از طوفان در استان مازندران در دولت آغاز شده است.
نجار درباره چگونگی تخصیص اعتبار به خسارت دیدگان حادثه طوفان نیز گفت: با تخصیص اعتبار یاد شده از سوی دولت؛ بسته به نوع و شکل خسارت وارده به حادثه دیدگان ، اعتباری از محل بیمه حوادث پرداخت خواهد شد که البته این پرداخت به صورت غیرمستقیم و از طریق دستگاه های اجرایی مربوطه خواهد بود.
وی ادامه داد: بودجه ای به طور مثال با وقوع حادثه طبیعی طوفان از محل بیمه حوادث برای تامین خسارات مربوط به بخش کشاورزی به جهاد کشاورزی و بودجه ای برای خسارات مربوط به بخش مسکن به سازمان مسکن پرداخت می شود تا آنها بتوانند برای تامین خسارات اقدام کنند.
معاون وزیر کشورهمچنین میزان اعتبار سال 95 صندوق توسعه بیمه کشاورزی را از محل حوادث، یکهزار و 350 میلیارد تومان عنوان و اظهار امیدواری کرد تا پرداخت نقدینگی از سوی دولت هرچه زودتر صورت پذیرد.
رئیس سازمان مدیریت بحران در عین حال به میزان خسارات وارده ناشی از طوفان منطقه مازندران اشاره ای نکرد.
طوفانی با سرعت 130 کیلومتر برساعت 12 شهریورماه شهرهای مازندران به وقوع پیوست.این طوفان که همراه بارش باران و رعد وبرق شدید بود، یک ساعت و نیم به طول انجامید و خسارات زیادی به منازل و واحدهای مسکونی، تاسیسات برق رسانی، آب رسانی وارد کرد و منجر به بروز آبگرفتگی در شهرهای این استان شد.
منبع: ايرنا
برچسب ها: مازندران ، خسارت ، طوفان ، دولت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار