معاون آموزش وزارت بهداشت از اختصاص 8 هزار میلیارد ریال جهت آموزش دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: این اعتبار به زودی به دانشگاه‌ها واگذار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 02 October 2016
محمدباقر لاریجانی در افتتاحیه جلسه کلان منطقه آمایشی 10 کشور، اظهار داشت: تا چند روز آینده 8 هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه آموزش به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص می‌یابد.

وی در مورد دانشگاه‌ شاهد، افزود: بر اساس اطلاعاتی که از این دانشگاه داریم لازم است حوزه پزشکی آن تقویت شود چرا که در زمینه علوم پزشکی در دانشگاه شاهد مشکلات زیادی داریم.

معاون آموزش وزارت بهداشت ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شاهد در برخی از رشته‌ها توانمندی‌های زیادی دارد ولی اصولاً قسمت علوم پزشکی آن با چالش‌های زیادی همراه است و لازم است برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه انجام پذیرد و برنامه طرح تحول در این دانشگاه نیز مورد رصد قرار گیرد.

لاریجانی در ادامه به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: انتظار داریم این دانشگاه الگو برای سایر دانشگاه‌ها باشد ولی هنوز علیرغم تلاش‌های انجام شده فاصله‌هایی در این زمینه وجود دارد همچنین در حوزه دانشگاه‌های نسل سوم این دانشگاه می‌تواند الگو برای سایر دانشگاه‌ها شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به مأموریت‌های سپرده شده به آن عقب است، گفت: مجموعه قلب شهید رجایی از آنجایی که تعداد اعضای هیأت علمی آن از برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی بیشتر است می‌تواند اقدامات وسیعی در حوزه آموزش انجام دهد.

معاون آموزش وزارت بهداشت ادامه داد: دانشگاه‌ها در انجام فعالیت بین‌المللی‌ و بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها دستشان بازتر است و هر چه در واقع می‌خواهیم ضابطه‌گرا عمل کنیم در مورد فعالیت‌های بین‌المللی دست همه باز است.

لاریجانی از مجموعه قلب شهید رجایی خواست که به امر توریسم‌درمانی توجه کند و به سمت پرونده الکترونیک پیش رود چرا که این مسأله می‌تواند با موفقیت‌های زیادی همراه شود البته علیرغم اقدامات صورت گرفته در مورد پرونده الکترونیک هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار