کد خبر: ۳۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 03 May 2015

مدير عامل شركت پالايش نفت تبريز گفت: اين شركت با تلاش دسته جمعي تمامي كاركنان در سطوح مختلف بدنبال دستيابي به چشم انداز سازماني خود مي باشد تا در آينده نزديك ، پيشرو پالايشگاه هاي منطقه خاورمیانه با اعتبار جهاني شود.

محد باقر دخيلي در جلسه اشاعه آرمان شركت پالايش نفت تبريز با اشاره به اينكه دستيابي به اين مهم دور از دسترس نيست، افزود: تمامي كاركنان شركت براي دستيابي به اين مهم، با همدلي و همزباني و همسويي بيشتر تلاش مي كنند.

وي با بيان سير تحول در حوزه مديريت، شكل گيري " مكتب سازمان هاي ياد گيرنده" را در دهه آخر قرن بيستم بعنوان آخرين سنگر مديريت، نتيجه تلاش بشريت در جهت پاسخگوئي به نيازهاي امروزي برشمرد و جاري سازي آن را در سازمان ها منوط به گذر از مدل هاي ذهني سنتي و كلاسيك دانست كه كاري بسيار دشوار مي باشد.

مديرعامل شركت پالايش نفت تبريز در بيان چگونگي تدوين استراتژي شركت اضافه كرد: بر اساس مدل انتخابي ( مدل MAMIF ) تيمي از مديران ارشد شركت تشكيل و نتيجه كار پريود اول كتابچه اي با محوريت آرمان مشترك مديران ارشد (شامل؛ تعيين جمله عمومي آرمان/ ترجمه آرمان در ابعاد مختلف اجرائي / قابليت دستيابي به آرمان بر اساس گا م هاي كارشناسي) در سال گذشته تدوين شد تا همگان از آرمان و اهداف شركت آگاهي لازم و كافي را داشته  و براي رسيدن به آن تلاش کنند.

وي با بيان اينكه بر اساس مدل، در انتهاي پريود چهارم قرار داريم و نتيجه آن در كتابچه اي تحت عنوان برنامه ريزي استراتژيك در حال نهائي شدن است ، افزود : تدوين استراتژي و اجراي آن در يك مرحله و چرخه ، كامل شدني نيست و ضروري است كه طي دوره هاي مختلف با توجه به زمان و شناسائي تهديدها و فرصت ها و همچنين نگاه به تغييرات جهاني و داخلي و ... انجام شود.

وي تاكيد كرد: بدنبال آنيم كه تك تك كاركنان اين شركت از آرمان و هدف نهایي شركت آگاهي كامل داشته ودر سايه همدلي و همزباني این سازمان بطور خلاقانه به اهداف خود نايل شود.

رییس هیات مدیره شرکت پالایش نفت تبریز نیز در این نشست گفت: تدوین اهداف واستراتژی چندساله شرکت و چشم انداز و افقی که قرار است به آن دست یابیم نیاز به یک سری الزامات و اقداماتی دارد که باید با علم و برنامه ریزی به آن دست یافت.

عادل نژاد سلیم افزود: در تدوین استراتژی سازمان باید همگان در آن سهیم بوده و به صورت آرمان مشترک تعریف شود تا برای رسیدن به این آرمان مشترک تمامی گروه به صورت شبانه روزی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه هزاره سوم عصر دانش است و دیگر کار یدی امتیاز و سودآوری ندارد، اظهار کرد: تفکر ونوع نگرش و خلاقیت نیروی انسانی در زمان کنونی برای سازمان بسیار مهم است.

نژاد سلیم اضافه کرد: یکی از الزامات آرمان، اشاعه آن توسط مدیریت به بدنه سیستم است و باید تمامی کارکنان با مفهوم اصلی افق و چشم انداز سازمان آگاه بوده و برای آن دستیابی به آن فعالیت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :