کد خبر: ۳۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 03 May 2015
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران از ارزیابی و ترسیم چشم انداز 10 ساله نیاز نیروی انسانی متخصص پزشکی در استان خبرداد و گفت : در کنکور سراسری امسال و با آغاز طرح جذب دانشجوی بومی در رشته های موردنظراین کمبودها جبران می شود .

به گزارش خبرگزاری ایرنا ، محمد صادق رضایی روز یکشنبه در نشست خبری اعلام کرد : ارتوپدی ، رادیولوژی ، جراحی مغز و اعصاب ازجمله رشته های موردنیاز برای مازندران به شمار می رود که هم اکنون با کمبود نیروهای متخصص در این زمینه مواجه هستیم .

وی با تاکید بر کیفیت بخشی و ارتقای رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران ، ادامه داد : هم اکنون ارزیابی از نیازهای رشته های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و درمانی استان انجام شده است .

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران خاطرنشان کرد : براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در 10 سال آینده نیازهای آموزشی دانشگاه براساس نیازهای موجود جامعه برای بهره مندی از پزشکان و کادر درمانی متخصص صورت می گیرد .

وی همچنین به ابلاغ طرح بومی گزینی دانشگاه های علوم پزشکی از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: براساس این طرح در کنکور سراسری امسال 30 درصد سهمیه دانشگاه های علوم پزشکی هر استان می بایست به پذیرش دانشجو و رشته متناسب با نیاز همان منطقه صورت بگیرد.

رضایی با اشاره به تحصیل پنج هزار و 800 دانشجو در 90 رشته دانشگاه علوم پزشکی و خدمان درمانی مازندران ، اعلام کرد: این دانشگاه از نطر رتبه بندی تعداد رشته های تحصیلی ، استاد و دانشجو در رتبه هشتم تا نهم میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور است .

وی از برنامه معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران برای شناسایی دانشجویان استعدادهای درخشان خبرداد و گفت: این دانشجویان از حمایت های لازم برای ارتقای فعالیت و تحصیل برخوردار خواهند شد .

به گفته رضایی سال گذشته پنج مدال المپیاد کشوری علمی –آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی را دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رشته های مدیریت خدمات بهداشتی ، درمانی ، بالینی و تفکر علمی کسب کردند .

وی در خصوص برنامه های ارتقاء بخشی اعضای هیات علمی و گروه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران نیز گفت : ارزشیابی اساتید براساس میزان و کیفیت فعالیت آموزشی ، پژوهشی ، درمانی و اجرایی انجام می شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران اعلام کرد: اساتید برتر در این ارزشیابی ها مورد تقدیر و تجلیل قرار می گیرند .

وی به برگزاری همایش تجلیل از اساتید برتر به مناسبت روز معلم در15 اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: دراین مراسم از 27 استاد برتر و نمونه ودانشکده برتر دانشگاه علوم پزشکی مازندران تجلیل خواهد شد .

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران با دارا بودن 90 رشته در مقاطع تحصیلی کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری و PHD دارای پنج هزار دانشجوو 377 عضو هیات علمی است .

همچنین هفت بیمارستان آموزشی و دانشکده های پزشکی و مرتبط در شهرهای ساری ، بهشهر ، آمل و رامسر بعنوان بخش آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به شمار می روند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار