با بروز پدیده گرد و غبار؛
در دو روز گذشته با وقوع گرد و غبار، 896 بیمار دارای مشکل تنفسی، به بیمارستان های خوزستان مراجعه کردند.
کد خبر: ۳۰۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 03 October 2016


به گزارش تابناک خوزستان، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان  گفت: به دنبال وقوع گرد و غبار در چند روز گذشته ، در 48 ساعت گذشته 896 نفر با مشکل تنفسی به بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی  جندی شاپور اهواز در این استان مراجعه کردند.

شهیار میرخشتی اظهار کرد:  روز شنبه هفته جاری  446 نفر از مردم خوزستان به بیمارستان های تابعه این دانشگاه مراجعه کردند که از این تعداد 38 نفر بستری شدند.

وی افزود: همچنین در روز گذشته 450 نفر در استان به بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده که از این تعداد 41 نفر در بیمارستان بستری و بقیه افراد تحت مداوای سرپایی قرار گرفته و با حال مساعد از بیمارستان مرخص شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان ادامه داد: روز شنبه  هفته جاری  با آغاز پدیده گرد و خاک، در پی تماس مردم به  علت مشکلات تنفسی 18 مورد ماموریت اورژانس انجام و در روز گذشته  با شدت گرفتن گرد و غبار تعداد 21 مورد ماموریت فوریت های اورژانس به ثبت رسید و ماموران اورژانس با حضور در محل، اقدامات اولیه درمانی را ارائه کردند.

میرخشتی  خاطر نشان کرد: این آمار غیر از آمار مراجعان تنفسی ناشی از گرد و غبار در دانشکده های علوم پزشکی آبادان، دزفول و بهبهان و شهرستان های زیر مجموعه آنهاست.

به دنبال وقوع پدیده گردو غبار در خوزستان میزان آلودگی هوا در استان خوزستان در هفته جاری  باعث تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و کاهش ساعات کار اداری در خوزستان شد و لغو برخی پروازها را نیز  به دنبال داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار